Då jag ska byta ytterdörren till källaren så funderar jag lite på hur jag ska göra.
Tidigare har man byggt på tröskeln för att förhindra att det kommer in vatten vid kraftigt regn.
Om jag fattat det rätt så lägger man först papp, sen drevremsa och sedan tröskeln.
Vill man höja upp den kan man lägga en bräda under men jag vill inte att tröskeln ska flexa något.
Kan man ta putsbruk och höja upp tröskeln några centimeter samt endast lägga papp innan tröskeln?
Om detta är en bra ide, kan man använda putsbruk C eller är det bättre med putsbruk B?
Tidigare har man byggt på tröskeln för att förhindra att det kommer in vatten vid kraftigt regn.
Om jag fattat det rätt så lägger man först papp, sen drevremsa och sedan tröskeln.
Vill man höja upp den kan man lägga en bräda under men jag vill inte att tröskeln ska flexa något.
Kan man ta putsbruk och höja upp tröskeln några centimeter samt endast lägga papp innan tröskeln?
Om detta är en bra ide, kan man använda putsbruk C eller är det bättre med putsbruk B?
Jag tänkte det var bättre med Mur- och putbruk då det är en så tunn lite förhöjning man ska göra...AndersS skrev:
Vad är fördelen med att använda betong istället?
När jag började riva så var det en regel ingjuten i plattan som det inte var mycket kvar av.
Blev en del att gjuta igen så det blev perfekt med finbetong...
Ska forma av i morgon och byta dörren.
Blev en del att gjuta igen så det blev perfekt med finbetong...
Ska forma av i morgon och byta dörren.
Medlem
· Jönköping
· 120 inlägg
P-plats skrev:
Ser bra ut.
Jag tänkte byta källardörren med, eftersom tröskeln är helt sönder ruttet.
Men jag undrar ifall du bytte karm också. ?
Eller satte du dit en tröskel helt enkelt.
Klicka här för att svara