Så har vår kära Kedddy Carat braskamin gått sönder.
I eldstadsutrymmet finns ett innertak som nu har spruckit. Den delen kallas eldstadsbaffel. Om man läser monteringsanvisningen baklänges så måste man montera ner skorstenen först för att byta sen.
Finns det någon som varit med om detta som kan ge mig ett tips?
I eldstadsutrymmet finns ett innertak som nu har spruckit. Den delen kallas eldstadsbaffel. Om man läser monteringsanvisningen baklänges så måste man montera ner skorstenen först för att byta sen.
Finns det någon som varit med om detta som kan ge mig ett tips?
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
1 år senare. Löste du det på något vis? Har exakt samma problem. Vore intressant att höra om det gick. Vänligen.FreQa skrev:
Så har vår kära Kedddy Carat braskamin gått sönder.
I eldstadsutrymmet finns ett innertak som nu har spruckit. Den delen kallas eldstadsbaffel. Om man läser monteringsanvisningen baklänges så måste man montera ner skorstenen först för att byta sen.
Finns det någon som varit med om detta som kan ge mig ett tips?
[bild]
Tack för svar! 👍 Fanns alltså insatsen kvar i sortimentet? Fick ni skära upp kupan och mura igen den igen eller gjordes allt inifrån? Tittade på ritning och verkar ju lite krångligt då den är inmurad. Men om det går att köpa själva takdelen (baffel) så kanske det går att fixa själv. Sidostenarna, är det Vermikulitsatsen som avses? De invändiga väggarna?FreQa skrev:
Jo de gjorde bytet inifrån eldhärden. Han stöttade upp baffeln medan han monterade stenarna som var borttagna vilket underlättade urtagandet av baffeln.R rickard3 skrev:Tack för svar! 👍 Fanns alltså insatsen kvar i sortimentet? Fick ni skära upp kupan och mura igen den igen eller gjordes allt inifrån? Tittade på ritning och verkar ju lite krångligt då den är inmurad. Men om det går att köpa själva takdelen (baffel) så kanske det går att fixa själv. Sidostenarna, är det Vermikulitsatsen som avses? De invändiga väggarna?
Klicka här för att svara