Har haft en Ikea häll som glaset gick sönder på och i stället köpt en Whirlpool häll men blev lite konfugerad när jag skulle koppla in den.
Dessa bilder är på den gamla hällen
Detta är den nya
Skulle någon vänlig person hjälpa mig lite med att förstå hur jag ska koppla den nya
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Dessa bilder är på den gamla hällen
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Detta är den nya
Skulle någon vänlig person hjälpa mig lite med att förstå hur jag ska koppla den nya
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 144 inlägg
Din nya häll motsvarar högst troligt det som beskrivs här: https://www.byggahus.se/forum/threads/spisbibeln.244911/post-5374799
Jag förutsätter att det finns mer och tydligare information än denna inpräglade anvisning?
Jag förutsätter att det finns mer och tydligare information än denna inpräglade anvisning?
Raderade inlägget, jag refade till gamla hällen...hursom,
har du enfas eller tre faser?
N1+N2 ihop till nolla, har du sedan trefas så varsin fas till L1 resp L2 dvs du använder två.
Vid enfas, L1+L2 tillsammans till den enda fasen.
Läs inlägget Bo Siltberg refererar till.
har du enfas eller tre faser?
N1+N2 ihop till nolla, har du sedan trefas så varsin fas till L1 resp L2 dvs du använder två.
Vid enfas, L1+L2 tillsammans till den enda fasen.
Läs inlägget Bo Siltberg refererar till.
Borde rimligtvis vara trefas då spisen är säkrad med 3 16amp säkringar men den grå kabeln är ju inte aktiv, (kollade i kopplingsdosan)
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 144 inlägg
Vad i he"#¤%&/&%¤#%& är detta?? Lämna tillbaka denna häll!
Ja vad phan...?
Skickades det med något kablage som passar?
Sen ser hela plinten smäckig ut, klen. Finns det dragavlastning? Jag ser ingen...😟
Skickades det med något kablage som passar?
Sen ser hela plinten smäckig ut, klen. Finns det dragavlastning? Jag ser ingen...😟
Moderator
· Stockholm
· 56 241 inlägg
Vad är det för fabrikat? Köpt i svensk butik?
Det är en IKEA Folklig om jag fattat rätt från denna videos beskrivning
Det finns ett sladdställ till den som ser ut så här.
Det finns ett sladdställ till den som ser ut så här.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
MultiMan
Medlem
· Västernorrland
· 6 412 inlägg
MultiMan
Medlem
- Västernorrland
- 6 412 inlägg
Möjligen så misstolkar jag gjutningen i plasten till hällen, men för mig kan det väldigt lätt misstolkas som att L1 och L2 kan kopplas till samma, gemensamma plint. Blir inte kul om någon gör det i Sverige.
Ja det stämmer det är en Ikea Folklig. Men som jag fattar det måste jag bygla N1 och N2 för att inte bränna spisen
Byglingen är väl avsedd att ska ske i väggdosan/perilexkontakten där sladdändarna är lösa, sladdstället är ju försett med fasta kontakter i spisänden.J Josth skrev: