Frågan står i titeln - tänkte lägga en gång av stenplattor, inte nödvändigtvis ta bort all grus men tycker det är bedrövligt då det alltid fastnar i skorna och kommer in i bilen, inomhus osv😊
Hur gör man detta på lämpligaste sätt, kan man jämna ut all grus och sen lägga stenplattor direkt på samt foga fast dessa med någon form av stenmjöl?
Hur hade ni gjort?
Hur gör man detta på lämpligaste sätt, kan man jämna ut all grus och sen lägga stenplattor direkt på samt foga fast dessa med någon form av stenmjöl?
Hur hade ni gjort?
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
· Limhamn
· 2 283 inlägg
Ossian K Olsson
Hobbyelektriker
- Limhamn
- 2 283 inlägg
Det beror lite på vad som finns under stenen idag.
Jag har gjort exakt det här hemma. Jag hade turen att det låg 30 cm stenkross väl packat under gruset som jag kunde lägga plattorna på (med sättsand).
Jag har gjort exakt det här hemma. Jag hade turen att det låg 30 cm stenkross väl packat under gruset som jag kunde lägga plattorna på (med sättsand).
Det är markduk, som tyvärr blivit gammal och kommit upp på ett par ställen. Lite oklart om det är något under det, förutom jord? Känns bara mjukt.Ossian K Olsson skrev:
Markstenen behöver ett stabilare bärlager, så då får du gräva bort jord och ersätta med teg makadam.
En enklare lösning är att lägga en rand trampstenar i gruset.
En enklare lösning är att lägga en rand trampstenar i gruset.
Klicka här för att svara