Hej!
Jag har nyligen flyttat till hus med pelletspanna. Nu har pelletsbrännaren lagt av och jag måste lite snabbt få ordning på den. Fläkt och matning funkar men den tänder inte. Hjälpte inte att byta säkringen till brännaren så nästa steg är att byta glödspiralen. Det här är nytt för mig och jag är inte särskilt teknisk av mig, så skulle uppskatta mycket om någon kunde förklara - helst på förskolenivå - hur jag går tillväga Brännaren är en Iwabo S1.

Tack på förhand.

T Tony_L skrev:
Hej!
Jag har nyligen flyttat till hus med pelletspanna. Nu har pelletsbrännaren lagt av och jag måste lite snabbt få ordning på den. Fläkt och matning funkar men den tänder inte. Hjälpte inte att byta säkringen till brännaren så nästa steg är att byta glödspiralen. Det här är nytt för mig och jag är inte särskilt teknisk av mig, så skulle uppskatta mycket om någon kunde förklara - helst på förskolenivå - hur jag går tillväga Brännaren är en Iwabo S1.

Tack på förhand. Står inför samma problem. Är inte heller superteknisk, men det är inte så svårt att komma in till glödspiralen, beställa en ny och sätta in.

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Patrik440
Några bilder:

Glödspiral på plastförpackning med etikett, liggande på en sliten metallisk yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Damaged metal box, heating element, and parts on a concrete floor.
Skapa konto

Brännkammare med fläkt, kablar och metalldelar på ett verkstadsgolv.
Skapa konto

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.