Tror de flesta kommuner skulle säga att bygglov krävs.B Burthen skrev:
Att bara göra hålet går nog på en timme. Förstärka med lite reglar och skumma dit en karm är väl 2 timmar till. Det som avgör är ju hur det ser ut på utsidan, behövs det en trapp ner eller är det ”bara” att bocka till en plåt. Är det någon fasad på utsidan som försvårar? Tex lär det vara mycket lättare om det är trä än tex puts.
Jag hade gissat på 20.000kr för någon att göra jobbet + kostnaden för dörr o karm.
Men det är ju bara en gissning för vart du bor har en stor inverkan på priset. Tror du enbart får en dörr bytt för det priset i Stockholm.
Min kommun tyckte inte det behövdes bygglov för att ändra tre fönster till två något mindre höga och det sista bytas mot altandörr. De bedömde det inte som en väsentlig fasadförändring. Ta med ritningar på hur det ser ut nu och vad du vill göra och gå till bygglovsenheten när de har öppet hus och fråga. Eller maila in ritningar och fråga då har du svaret i ett mail dessutom.
Om jag däremot tänkte sätta igen fönster eller ta upp helt nya så var det en annan sak.
Om jag däremot tänkte sätta igen fönster eller ta upp helt nya så var det en annan sak.
Klicka här för att svara