Hej
Ska(till att börja med) byta två badrumsfönster mot PVC-fönster. Anledningen att jag vill ha PVC är att insidan är utsatt för duschvatten och fukt och far hemskt illa.
När jag kollar måtten ( se bild)som finns angiven i handlingarna(F1-fönstren)skrivs måtten höjdxbredd 140x65 KARMYTTERMÅTT. Brukar inte måtten angivas i "hålstorlek" och att fönstret är något mindre än måtten?
Det går inte att mäta exakta måtten på karmen eftersom den är inputsad både in och utsida.
Törs man beställa fönster i de angivna måtten eller ska man beställa utifrån att hålet kanske är större än än 140x65?

Mvh LOB

Beställningsblad med ritningar och specifikationer av olika fönstertypers mått, inklusive F1-fönstret med måtten 140x65 cm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mats-S
Hej!
Fönster och dörrar anges alltid med karmyttermått, sedan får man själv avgöra vilket spelrum som behövs. Kan ju bero på flera faktorer, tex om dom ska putsas in som dina är gjorda, eller att man ska lista/fodra på något speciellt sätt.
Men eftersom du ändå ska kassera nuvarande fönster så kan du ju borra ett 10mm hål i dom och sedan mäta hur tjock karmen är. Då får du nuvarande karmyttermått på dina nuvarande karmar.
 
  • Gilla
lob och 1 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.