Kan du ta en bild på markisen?I Ironside skrev:
Det ska inte vara några problem att lossa dem ur fodret.
Fjädern vill dra armen utåt, så jag hade dragit ur markisen halvvägs, lossat armen ur fronten på markisen och försiktigt sänkt ned armen, gjort motsvarande på andra sidan sen höjt upp markisen, och skruvat ur armarna ur fodret.
Glöm inte mäta ut hur armarna satt i de gamla fodret.
Fjädern vill dra armen utåt, så jag hade dragit ur markisen halvvägs, lossat armen ur fronten på markisen och försiktigt sänkt ned armen, gjort motsvarande på andra sidan sen höjt upp markisen, och skruvat ur armarna ur fodret.
Glöm inte mäta ut hur armarna satt i de gamla fodret.
Så jag öppnar(sänker) markiserna till halvläge och lossar armarna? Kommer inte armarna då vilja slå ner mot fasaden? Hur starka är de?
De nya fodren kommer sannolikt bygga lite mer än de gamla, behöver något justeras då? Något jag kan göra själv? Eller måste jag ringa in de som monterade markiserna?
De nya fodren kommer sannolikt bygga lite mer än de gamla, behöver något justeras då? Något jag kan göra själv? Eller måste jag ringa in de som monterade markiserna?
Ja, armarna kommer vilja gå neråt så du får lossa dem i framkant på markisen, du kommer att orka hålla emot. Men släpper du dem bara fritt så kommer de säkerligen att slå nedåt. Du kan känna hur starka de är genom att lyfta på markisen är den är utvevad.I Ironside skrev:Så jag öppnar(sänker) markiserna till halvläge och lossar armarna? Kommer inte armarna då vilja slå ner mot fasaden? Hur starka är de?
Att det byggs ut mer bör inte vara något problem heller.
Tack för frågan, jodå, det var inga problem, mätte bara hur långt ner de satt(ca 60 cm), plockade bort dem i 90 graders vinkel. Att fodret byggde några cm på höjden spelade ingen roll som du sa, nu funkar det bra igen!
Tack för hjälpen!
Tack för hjälpen!
Klicka här för att svara