Jag funderar på att byta fläkten.
Vad är det egentligen för typ av fläkt man kan ha här? Skulle vilja ha någon som ser lite snyggare ut.

• Inbyggd köksfläkt med synliga rör och elledningar i ett skåp, del av diskussion om att byta till en snyggare modell.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Burthen och 1 till
  • Laddar…
BirgitS
Kryddhyllefläkt, ett ventilationssystem där fläkten även sköter om ventilationen i badrummet, ev. även andra rum med frånluft. Ett av rören ovanpå kommer från badrummet och det andra blåser ut luften utomhus. De ser nog ut så där och bör därför byggas in någonstans, eller kanske placeras på vinden, men det behöver ju inte vara just ovanför hällen. Kolla Östbergs webbsidor.

• Gilla
returen och 2 till
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Kryddhyllefläkt, ett ventilationssystem där fläkten även sköter om ventilationen i badrummet, ev. även andra rum med frånluft. Ett av rören ovanpå kommer från badrummet och det andra blåser ut luften utomhus. De ser nog ut så där och bör därför byggas in någonstans, eller kanske placeras på vinden, men det behöver ju inte vara just ovanför hällen. Kolla Östbergs webbsidor.
Det är en gammal bostadsrätt så jag har granne både ovanför och vägg i vägg, så jag tror det är svårt att ändra nåt. Egentligen skulle jag vilja ha en kåpa, men det kanske inte går då?

B Burthen skrev:
Det är en gammal bostadsrätt så jag har granne både ovanför och vägg i vägg, så jag tror det är svårt att ändra nåt. Egentligen skulle jag vilja ha en kåpa, men det kanske inte går då?
du skall bara ha en kåpa och använda befintliga fläktar
har du fläkt i kåpan trycker du ut allt matoset till övriga lägenheten

• Gilla
Burthen
  • Laddar…
BirgitS BirgitS skrev:
Demmpa Demmpa skrev:
Det du ska ha är en spiskåpa, antingen AC-styrning eller EC-styrning beroende på vad det är för motorer i kryddhyllefläkten.

Det finns inte så många alternativ,
[länk]
[länk]
[länk]
returen returen skrev:
du skall bara ha en kåpa och använda befintliga fläktar
har du fläkt i kåpan trycker du ut allt matoset till övriga lägenheten
Kan du visa bildförslag på kåpa?

• Gilla
Burthen
  • Laddar…
BirgitS
B Burthen skrev:
Kan du visa bildförslag på kåpa?
Franke har några andra modeller också.

• Gilla
Burthen
  • Laddar…
Demmpa Demmpa skrev:
Se mina tidigare länkar samt följande,

[länk]
[länk]
[länk]

Men exakt vilka spiskåpor som passar beror på befintliga aggregatet.

Ta en närbild på skylten på aggregatet.

• Instruktionsblad för kryddhyllefläkt IFK 140 med bilder på fläkthjul, rengöringsanvisningar och kopplingsschema. Leverantör: Östberg. Telefonnummer ingår.
    Skapa konto
  • Östberg fläktetikett med tekniska specifikationer, CE-märkning och pil som visar luftriktning. Texten inkluderar kontaktinformation och "Quality approved by 1284".
    Skapa konto
Kryddhyllefläktens hastighet styrs av spiskåpans vred och en x-stegs transformator i fläktkåpan som lämnar flera olika spänningar mellan 0-230V, tex 80, 110, 170, 230V.

• Gilla
Burthen
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.