Hej!
Vi har nyligen flyttat in i ett radhus där hela altanen är målad med svart terassolja/lasyr. Den har blivit målad årligen sen flera år tillbaka. Vi skulle dock helst vilja få tillbaka naturfärgen eller ev måla om den till ljusgrå/vit. Finns det någon möjlighet för oss att kunna göra detta och få det att se bra ut? Hur går vi tillväga isåfall? Förstår att det är ett jätteprojekt och att vi nog kommer få leva med den som den är.
Vi har nyligen flyttat in i ett radhus där hela altanen är målad med svart terassolja/lasyr. Den har blivit målad årligen sen flera år tillbaka. Vi skulle dock helst vilja få tillbaka naturfärgen eller ev måla om den till ljusgrå/vit. Finns det någon möjlighet för oss att kunna göra detta och få det att se bra ut? Hur går vi tillväga isåfall? Förstår att det är ett jätteprojekt och att vi nog kommer få leva med den som den är.
Administrator
· Skåne
· 8 352 inlägg
Jag föreslår att ni provar att slipa en bräda med excenterslip för att se hur det blir. Är det stor yta tror jag ni kan hyra och använda en vanlig golvslip.
Redigerat:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Jag fick bort lasyren från vår altan med lasyrborttagning. Men det var ett jobb att göra det.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Byta golv i endast ett rum - hur synka färg?
Golv -
Vilken färg till svart järnbalk trappa inomhus?
Färg, Måla & Tapetsera -
Kan jag byta färg till slamfärg eller ska man fortsätta med akrylat?
Fasad -
Byta takfärg på svartbyggd (preskriberad) tillbyggnad?
Bygglov -
Byta färg på fas och nolla (svart-vit till blå-brun) i endast tillbyggnad - Ok?
El