724 läst ·
11 svar
724 läst
11 svar
Byta en kakelplatta, hur fixa med tätskikt
Jag har lovat sonen byta en kakelplatta i hans badrum. Plattan sitter strax under taket men antar att jag måste lappa tätskiktet ändå?
Badrummet är kanske 20 år gammalt och skulle väl egentligen ha renoverats men just nu blir det en tillfällig lagning, så hur gör jag?
Badrummet är kanske 20 år gammalt och skulle väl egentligen ha renoverats men just nu blir det en tillfällig lagning, så hur gör jag?
Precis, byt inte plattan utan fyll bara hålet med silikon. Gjorde samma i vår dusch när vi bytade den gamla duschlangshållaren till en ny och hålen inte stämde. Vitt kakel och vit silikon.
Gammalt badrum som skall renoveras… snart..
Gammalt badrum som skall renoveras… snart..
Bästa svaret
Paul-Staffanstorp
Renoverare
· Skåne
· 8 988 inlägg
Paul-Staffanstorp
Renoverare
- Skåne
- 8 988 inlägg
Du kommer högst troligt inte att kunna lappa fuktskyddet då du inte vet vilka produkter som använts och ska det vara en godkänd lagning ska samma produkter användas så du kan lika gärna bara knacka bort plattan och ersätta den med en ny bara och leva med att han inte duschar i taket.
Det var lite ny info som du inte beskrivit förut.. Och lite annan situation. Då har du gått bra råd av Paul, sätt nu platts bara och sen gör om badrummet inom snar framtid om det var så gammaltK Kurtivan skrev:
Klicka här för att svara