Hej! Dragsnöret till min golvlampa har gått av och jag skulle vilja byta det. Har sett liknande inlägg förut och förstått att man kan öppna lamphållaren. Förstår dock inte var låsflärpen är som man ska komma åt för att kunna göra det. Bifogar några bilder och är jättetacksam om någon kan hjälpa mig!

• Lamphållare sedd ovanifrån med fästen för elkontakter synliga; fokus på detaljer för att byta eller reparera dragsnöret.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppen lamphållare på en golvlampa utan glödlampa, med dragsnöret synligt. Bakgrunden visar ett grönt fönsterlandskap.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag vill ju påstå att lamphållaren redan är öppen?
Troligen har du en dragavlastning i foten på lampan, lossa den så att du kan få upp innanmätet i lamphållaren. Strömbrytaren sitter där, om och hur snöret är möjligt att byta vet jag inte.

Fotografen Fotografen skrev:
Jag vill ju påstå att lamphållaren redan är öppen?
Troligen har du en dragavlastning i foten på lampan, lossa den så att du kan få upp innanmätet i lamphållaren. Strömbrytaren sitter där, om och hur snöret är möjligt att byta vet jag inte.
Tack för svar! Det ska tydligen gå att lösgöra lamphållaren från det vita plasthöljet runt om, så att man kan komma åt innanmätet s a s. Men jag ska kolla foten som du föreslår!

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.