Jag tycker nog att det spelar mindre roll hur man lagar sitt gamla hus så länge man i alla fall lagar det. Det måste väl i alla fall vara bättre om huset står kvar än om lagning är helt och hållet "renlärig". Om det är ett hus med timmerstommen i dagen är ju en sak, men om det ändå är panelat så...
 
Totte_S
spocks_beard skrev:
Jag har lite bilder också under TvRum, kanske lite mindre ingrepp men det kanske
är till någon hjälp [länk]

Lycka till
Jocke
Guld när någon fotar så man ser! :)
Jag funderade lite på dina bilder Jocke, har du på ett parti av syllen endast ställt "regelstumpar" som fötter (bild 50) ? Det ser lite underdimensionerat ut (det är det säkert inte, men det ser så ut) i förhållande till stolparna som de stöttar. Varför la du inte i en ny syllstock där som du gjorde under elementet? Någon tanke med det?
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.