Ska byta blandare på toan, men är osäker på om det blir helt rätt och godkänt så att säga.
Jag har testat att skruva loss gamla och dit den nya, och den nya passar (i alla fall så det går att skruva dit den nya och har även testat sätta på vattnet), men jag nojar så över om det verkligen är så enkelt.
Bifogar 3 bilder, slangen till den nya blandaren är till höger och den gamla till vänster (tillhör även en mutter för att skruva fast slangen i anslutningen till vattnet, men kom inte med på bild, men den ser likadan ut som till den nya slangen där allt liksom sitter fast)
Samt anslutning till vattnet dit jag ska skruva fast den nya blandaren.
Jag har testat att skruva loss gamla och dit den nya, och den nya passar (i alla fall så det går att skruva dit den nya och har även testat sätta på vattnet), men jag nojar så över om det verkligen är så enkelt.
Bifogar 3 bilder, slangen till den nya blandaren är till höger och den gamla till vänster (tillhör även en mutter för att skruva fast slangen i anslutningen till vattnet, men kom inte med på bild, men den ser likadan ut som till den nya slangen där allt liksom sitter fast)
Samt anslutning till vattnet dit jag ska skruva fast den nya blandaren.
Redigerat:
Du behöver 2 st av denna
https://www.rskdatabasen.se/kategor.../ovriga-klamringskopplingar/vatette-1945644-1
https://www.rskdatabasen.se/kategor.../ovriga-klamringskopplingar/vatette-1945644-1
Frågan är ju även om det är 10-gänga eller 15-gänga på blandarens lekande muttrar?
Om det är 10 (3/8") så passar det ypperligt med planadaptrarna enligt länken ovan.
Är det inte det så är det lättast att bara gänga bort övergångarna till klämring!
Om det är 10 (3/8") så passar det ypperligt med planadaptrarna enligt länken ovan.
Är det inte det så är det lättast att bara gänga bort övergångarna till klämring!
Klicka här för att svara


