Och ofta så finns det knappt utrymme för det kära verktyget. Plus att man ofta slår i porslinet med det om man inte är försiktig. Nä, gäller helt enkelt att planera och ta det lugnt.
 
Krilleman
Robinvvs skrev:
Och ofta så finns det knappt utrymme för det kära verktyget. Plus att man ofta slår i porslinet med det om man inte är försiktig. Nä, gäller helt enkelt att planera och ta det lugnt.
Läste du ens ämnet? Sen när har vi porslin i svenska kök som standard? :x
 
krilleman_215 skrev:
Läste du ens ämnet? Sen när har vi porslin i svenska kök som standard? :x
Här nere i fjollträsk är det standard, kran av guld ingår både i kök å badrum.
Skithuspapper med inspunnen guldtråd på bajseboa.

Någon valuta måste man få för sina 2 millar å 35 kvm.
 
Läsa? Det gör min sekreterare. Jag förstår att det är kärvt ute i skogen men jag kan skicka över lite tuggtobak och olja till din traktor Krille!
 
Lånar tråden lite nu, dock världens Bump på den iomed att den är 2 år gammal :D

Jag har fått en offert med för montering av blandare i ett nytt kök.
Diskohon har redan hål så är bara montera blandare.
5000:- är priset jag fått, dvs 8 timmar (1 arbetsdag)

Fick hör av en annan hantverkare som ska göra mitt badrum att montera blandare i köket vid nyinstallation då rör och avlopp redan finns i väggen tar MAX! 1 timma om man dricker mycket kaffe.

Så, vad har jag för rättighet att påpeka om detta i den redan befintliga offerten, jobbet är ej påbörjat.
 
Freddo26 skrev:
Lånar tråden lite nu, dock världens Bump på den iomed att den är 2 år gammal :D

Jag har fått en offert med för montering av blandare i ett nytt kök.
Diskohon har redan hål så är bara montera blandare.
5000:- är priset jag fått, dvs 8 timmar (1 arbetsdag)

Fick hör av en annan hantverkare som ska göra mitt badrum att montera blandare i köket vid nyinstallation då rör och avlopp redan finns i väggen tar MAX! 1 timma om man dricker mycket kaffe.

Så, vad har jag för rättighet att påpeka om detta i den redan befintliga offerten, jobbet är ej påbörjat.
Välj en annan röris, tramsigt dyrt såvida inte blandaren ingår i det priset. Om förutsättningarna du beskriver stämmer så bör det max ta en timme.

Sen lär de flesta hantverkare ha en minimidebitering på 2-3 timmar och en framkörningsavgift, så med det inräknat bör det kosta runt 1500 efter ROT.
 
Freddo26 skrev:
Lånar tråden lite nu, dock världens Bump på den iomed att den är 2 år gammal :D
...
Långt ifrån, vi är väl uppe på ca 10 år i rekordbumpnings-branchen nu :D

För en amatör tar det nog en timme ja.
För en fackman kanske högst en halvtimme.

Varför inte göra det själv?

Men köp en märkesblandare. Billighetskopior är nog alltid besvärligare att koppla in.
 
Oj, snabba svar :)

Blandaren är en Lenz Nexo, köpte kök via Elgiganten ( Epoq )
Som sagt, anslutande rör för kallt och varmt finns med ballofixer redan så och avloppet är på plats med (bostadsrätt) så är bara "plug 'n play" antar jag.
Gör det inte själv då jag inte kommer vara hemma under monteringen av köket..
 
Freddo26 skrev:
Lånar tråden lite nu, dock världens Bump på den iomed att den är 2 år gammal :D

Jag har fått en offert med för montering av blandare i ett nytt kök.
Diskohon har redan hål så är bara montera blandare.
5000:- är priset jag fått, dvs 8 timmar (1 arbetsdag)

Fick hör av en annan hantverkare som ska göra mitt badrum att montera blandare i köket vid nyinstallation då rör och avlopp redan finns i väggen tar MAX! 1 timma om man dricker mycket kaffe.

Så, vad har jag för rättighet att påpeka om detta i den redan befintliga offerten, jobbet är ej påbörjat.

Vi tar 2h utan bil plus mtrl för sådana jobb.
 
  • Gilla
A-Man_08 och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
Vad är det för "fult" med att fakturera den tiden det tar? :x
 
Fult? 8 blandarbyten för att få ihop en dag? Snacka om stressigaste jobbet någonsin.
 
Skippar redan lunch för ofta.
 
Krilleman
Överdriv inte nu.

Självklart tar det tid att dona med allt runt omkring förutom själva fysiska blandarbytet, så varför inte fakturera den tid det tar?

Alla blandarbyten är olika, vissa överjävliga, vissa går hur fort som helst.
 
Krilleman
Robinvvs skrev:
Skippar redan lunch för ofta.
Absolut inte kundens problem!
 
Ehm, 2h utan bil tar man alltid. Det är bra service, billigt. Tar 30-60 min att göra jobbet samt tid att köra dit och kanske också köpa mtrl.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.