40 799 läst ·
44 svar
41k läst
44 svar
Byta Blandare i köket , pris?
Lånar tråden lite nu, dock världens Bump på den iomed att den är 2 år gammal 
Jag har fått en offert med för montering av blandare i ett nytt kök.
Diskohon har redan hål så är bara montera blandare.
5000:- är priset jag fått, dvs 8 timmar (1 arbetsdag)
Fick hör av en annan hantverkare som ska göra mitt badrum att montera blandare i köket vid nyinstallation då rör och avlopp redan finns i väggen tar MAX! 1 timma om man dricker mycket kaffe.
Så, vad har jag för rättighet att påpeka om detta i den redan befintliga offerten, jobbet är ej påbörjat.
Fick hör av en annan hantverkare som ska göra mitt badrum att montera blandare i köket vid nyinstallation då rör och avlopp redan finns i väggen tar MAX! 1 timma om man dricker mycket kaffe.
Så, vad har jag för rättighet att påpeka om detta i den redan befintliga offerten, jobbet är ej påbörjat.
Medlem
· Stockholm
· 605 inlägg
Välj en annan röris, tramsigt dyrt såvida inte blandaren ingår i det priset. Om förutsättningarna du beskriver stämmer så bör det max ta en timme.Freddo26 skrev:Lånar tråden lite nu, dock världens Bump på den iomed att den är 2 år gammal
Sen lär de flesta hantverkare ha en minimidebitering på 2-3 timmar och en framkörningsavgift, så med det inräknat bör det kosta runt 1500 efter ROT.
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Långt ifrån, vi är väl uppe på ca 10 år i rekordbumpnings-branchen nuFreddo26 skrev:
För en amatör tar det nog en timme ja.
För en fackman kanske högst en halvtimme.
Varför inte göra det själv?
Men köp en märkesblandare. Billighetskopior är nog alltid besvärligare att koppla in.
Oj, snabba svar 
Blandaren är en Lenz Nexo, köpte kök via Elgiganten ( Epoq )
Som sagt, anslutande rör för kallt och varmt finns med ballofixer redan så och avloppet är på plats med (bostadsrätt) så är bara "plug 'n play" antar jag.
Gör det inte själv då jag inte kommer vara hemma under monteringen av köket..
Blandaren är en Lenz Nexo, köpte kök via Elgiganten ( Epoq )
Som sagt, anslutande rör för kallt och varmt finns med ballofixer redan så och avloppet är på plats med (bostadsrätt) så är bara "plug 'n play" antar jag.
Gör det inte själv då jag inte kommer vara hemma under monteringen av köket..
Freddo26 skrev:Lånar tråden lite nu, dock världens Bump på den iomed att den är 2 år gammal
Vi tar 2h utan bil plus mtrl för sådana jobb.
Överdriv inte nu.
Självklart tar det tid att dona med allt runt omkring förutom själva fysiska blandarbytet, så varför inte fakturera den tid det tar?
Alla blandarbyten är olika, vissa överjävliga, vissa går hur fort som helst.
Självklart tar det tid att dona med allt runt omkring förutom själva fysiska blandarbytet, så varför inte fakturera den tid det tar?
Alla blandarbyten är olika, vissa överjävliga, vissa går hur fort som helst.