Hej,

Jag vill byta handtag på min integrerade diskmaskin, har kollat andra inlägg men tycker inte de ser riktigt likadana ut.

Vilka skruvar ska jag lossa?

Tacksam för hjälp!

• IMG_7112.jpeg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • IMG_7113.jpeg
    Skapa konto
Redigerat:
Hur tror du någon ska kunna ge ett vettigt svar om du inte ens berättar vad det är för modell?
Dessutom är två tredjedelar av bilderna svarta.

useless useless skrev:
Hur tror du någon ska kunna ge ett vettigt svar om du inte ens berättar vad det är för modell?
Dessutom är två tredjedelar av bilderna svarta.
Forumet lät mig inte ladda upp orginalbilderna så fick ta printscreen. Det är en Siemens SN636X03AE

Karrock
Hej och hå och välkommen till forumet!

Ofta blir bilderna bättre om man laddar upp bild, snarare än en skärmdump av en bild i fel orientering.

Det är sannolikt några av skruvarna runt kanten, men vilka är lättast att lista ut om vi får veta mer om diskmaskinen.

F
Lossa dessa så får du nog av listen. Där under bör det finnas ett hål/lucka med skruv att lossa.

• IMG_20260828_151858.jpg
    Skapa konto
Karrock Karrock skrev:
Hej och hå och välkommen till forumet!

Ofta blir bilderna bättre om man laddar upp bild, snarare än en skärmdump av en bild i fel orientering.

Det är sannolikt några av skruvarna runt kanten, men vilka är lättast att lista ut om vi får veta mer om diskmaskinen.
Tack! Provade ladda upp bilderna på nytt

• Gilla
Karrock
  • Laddar…
F Fideliox skrev:
Lossa dessa så får du nog av listen. Där under bör det finnas ett hål/lucka med skruv att lossa.
Det funkade inte :(

useless useless skrev:
Har du läst manualen?

[bild]

[länk]
Ja, jag fattar fortfarande inte vilken av dessa det är

• IMG_7131.png
    Skapa konto
L luhluh skrev:
Vad är otydligt i manualen?

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
L luhluh skrev:

De som heter #8 i moment 24.

K Kane skrev:
Vad är otydligt i manualen?
I manualen ser det ut som att sex skruvar ska lossas. På min diskmaskin är det tio skruvar totalt, fem på vardera sidan, som syns på bilden. Jag är osäker på vilka sex av de tio skruvarna manualen avser att man ska lossa.

useless useless skrev:
De som heter #8 i moment 24.
Jag fattar det, men det framgår inte i manualen vilka av dessa totalt tio #8 är

L luhluh skrev:
I manualen ser det ut som att sex skruvar ska lossas. På min diskmaskin är det tio skruvar totalt, fem på vardera sidan, som syns på bilden. Jag är osäker på vilka sex av de tio skruvarna manualen avser att man ska lossa.
Börja skruva så kommer du få svaret.

• Gilla
Festlund
  • Laddar…
K Kane skrev:
Börja skruva så kommer du få svaret.
Jag ber ju om råd just för att jag inte har koll på sånt här. Jag är typen som vanligtvis anlitar någon för att montera upp en hylla, men tänkte att någon här kanske hade bra tips. Jag kan såklart börja skruva och se vad som händer, men jag vill helst inte riskera att skruva isär delar jag inte borde och sedan inte veta hur jag får ihop allt igen. Det är därför jag frågar vilka skruvar det faktiskt är som ska lossas.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.