2 233 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Byta 3-glas fönster med annat karmdjup
Hej,
jag har fått en spricka i mitt 3-glas fönster(vridbart fönster i trä), vilket gör att jag måste byta fönster. Nu när jag har mätt karmdjupet på det befintliga fönstret är det endast 75 mm och det verkar vara svårt att få tag i fönster med det karmdjupet? Vad innebär det om jag köper ett fönster med 105 mm karmdjup, är det ett stort arbete, någon som har en aning?
Jag tar tacksamt emot tips på både på om det finns fönster med karmdjup 75 mm eller om någon vet vad bytet innebär.
Med vänlig hälsning
Annika
jag har fått en spricka i mitt 3-glas fönster(vridbart fönster i trä), vilket gör att jag måste byta fönster. Nu när jag har mätt karmdjupet på det befintliga fönstret är det endast 75 mm och det verkar vara svårt att få tag i fönster med det karmdjupet? Vad innebär det om jag köper ett fönster med 105 mm karmdjup, är det ett stort arbete, någon som har en aning?
Jag tar tacksamt emot tips på både på om det finns fönster med karmdjup 75 mm eller om någon vet vad bytet innebär.
Med vänlig hälsning
Annika
Svar ja , inga problem , ta ett foto först och visa samt tala om de mått som syns på rutanA Annika64 skrev:
( glasets mått ) kanske du vet fabrikatet på det , och vad som är för fel .
Det som kan vara är att det är mycket tungt , svårt att frakta till dom , men dom åker ut och fixar det på plats , blir nog två gubbar då
Ja dom sitter ihop alla glas med gas emellan , om du tar en ficklampa och lyser in mot bågen i glaset , kan du se ungefär som en limning mellan glasen .
PS det är 3 glas och inte 2 glas + 1 glas så du kan ha persien mellan
PS det är 3 glas och inte 2 glas + 1 glas så du kan ha persien mellan
Tack för svaretL Liteavvarje skrev:Svar ja , inga problem , ta ett foto först och visa samt tala om de mått som syns på rutan
( glasets mått ) kanske du vet fabrikatet på det , och vad som är för fel .
Det som kan vara är att det är mycket tungt , svårt att frakta till dom , men dom åker ut och fixar det på plats , blir nog två gubbar då
Hälsn.
Annika
Klicka här för att svara