Vi funderar på att ev bygga med Kontio, deras modell Glass House. Någon som har erfarenhet av Kontio?
 
Hej Jorg,

Lite sent det här kanske, blev det något hus från Kontio?
Jag fick leverans idag på ett hus från dem så har du några frågor och det fortfarande aktuellt kan du posta här i tråden eller skriva ett meddelande till mig!
 
Hej och tack! Dock inte längre aktuellt.
 
G groetmann skrev:
Hej Jorg,

Lite sent det här kanske, blev det något hus från Kontio?
Jag fick leverans idag på ett hus från dem så har du några frågor och det fortfarande aktuellt kan du posta här i tråden eller skriva ett meddelande till mig!
Hejsan,
Hur har det gått med ditt Kontiohus?

Är sugen på att bygga ett hus från dom men får en del skumma kostnadsförslag etc..
 
J jobo001 skrev:
Hejsan,
Hur har det gått med ditt Kontiohus?

Är sugen på att bygga ett hus från dom men får en del skumma kostnadsförslag etc..
Hej! Efter mycket om och men så är vi i mål vilken dag som helst. Fått lite förfrågningar av säljaren att visa upp huset för andra intressenter, råkar inte vara så att du är en av dem kanske? Annars skicka över dokument mm i PM så kan jag jämföra med mig själv och kanske räta ut några frågetecken :)
 
  • Gilla
BenjiVilla
  • Laddar…
hur bedömer ni att processen gick? :)

vi är också nyfikna.
 
BenjiVilla Bennyhouse skrev:
hur bedömer ni att processen gick? :)

vi är också nyfikna.
Halloj!

Som med de flesta husbyggen, särskilt när det är första gången, var det inte helt lätt. Men nu är vi äntligen inflyttade. Skriv ett PM till mig om du har några speciella frågor/funderingar så kan vi ta det där. :)
 
  • Älska
BenjiVilla
  • Laddar…
G groetmann skrev:
Halloj!

Som med de flesta husbyggen, särskilt när det är första gången, var det inte helt lätt. Men nu är vi äntligen inflyttade. Skriv ett PM till mig om du har några speciella frågor/funderingar så kan vi ta det där. :)
Stort tack! :D det ska jag göra
 
Tyvärr. För att vara hus i den prisklass de rör sig i vård fall nära 6 milj för 140 kvm har process/projektering varit utom accepterad nivå.(bygger 3 andra hus (ej kontio) i södra delen Sverige samtidgt så har lite att jämföra med). 2022 var ett extraordinärt år med oförutsägbara leveransstopp och prishöjningar. Leveransstoppen må jag säga att de trotts allt löste trots allt vad det innebär, jag måste även säga att hantverkarna (underleverantörerna) på plats varit otroligt tillmötesgående och duktiga i sitt arbete (syns tillexempel på precission på sågning/kakling etc). Det som det faller för för mig är den mängd tid du som kund får lägga på att välja matcha och följa upp byggnationen på. Har i lätta drag lagt 700 timmar bara 2022 på ett hus om går under begreppet nyckelfärdigt, samt nära 400 tkr för att få Golv/kakel/klinker och andra ytskikt i någonlunda standard då offertunderlaget verkar vara baserat på jem och fix fyndavdelning.

Allt som allt och det kanske gäller andra prefab leverantörer i Stockholmsregionen, nyckelfärdigt innebär fler timmar av dig som kund än vad du hade fått lägga om du kört hus med arkitekt/byggfirma. Och för ett hus/helentrpenad i denhär prisklassen på kan man begära mer från dem som projekterare.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.