Jodå det ska nog räcka. Bade varit skönt att kunna täcka in en hel gavel med en ställning utan att behöva flytta, men det är lyxproblem. Det blev en sån nu, betalat och klart bara att hämta! Den kommer att förvaras för framtida användning.

S
du får hyra ut den ;-)
men då får du se till att dom ej slänger ner delar.

Ja precis, det finns säkert underlag för det.

Efter ett besök i Laos nyligen så känns plötsligt min egen byggnadsställning som ett under av stabilitet och säkerhet...

• Vientiansk byggställning.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
moew och 2 till
  • Laddar…
Det där såg väl bra ut? Ser ut som konstruktionsvirke :-)

Ivenblixt skrev:
Jag kikar också runt efter något vettigt till vår 1,5-planare som ska skrapas och målas i sommar. Först funderar jag på det här med att täcka in hela huset, varför är det så viktigt? Är det så bökigt att flytta ställningen?
Jag är inne på denna [länk] för 13 600:-. Går att bygga 6m bred 2m hög eller 3m bred 4 m hög och räcker då nästan ändå till nock (7m) på vårt hus. Känns rimligt att köpa in för detta pris jämfört med att hyra ganska många veckor (det kommer inte gå i ett kick, ska dessutom målas med linoljefärg så det blir många pauser med kramp i armen). Då har jag den ju dessutom till låns/hyra för kompisar som behöver senare.
Någon som har erfarenhet? Andra alternativ om man behöver nå iaf 6m från ställning?
Hej. Köpte du ställningen? Eller är det någon annan som har använt ett villapaket från ställning.se? Bra kvalitet, prisvärt etc? Hur fungerar de på mjukare underlag i stil med en gräsmatta, eller hur fungerar de i lutande terräng?

Jag har lite arbeten att göra på kåken och tror att jag kan fixa det mesta med en ställning i det formatet.

Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.