F
Söker byggställning för installation av solceller. Behöver 12 meter ställning och ett plan på ca 3m. 4 sektioner HAKI skulle tex fungera utmärkt.

Kan både tänka mig hyra eller köpa och jag behöver detta i början/mitten av Mars tror jag

Är det 1plans villa?

F
H Husqvarna220Ac skrev:
Är det 1plans villa?
Japp

Nu har kanske han ambitioner om att göra det på ett säkert sätt?

Är det krav från montören så har du inte så mycket val annat än en godkänd ställning som är rest sv utbildad.

Allt jobb över 2m skall man ha respekt för!

F
H Husqvarna220Ac skrev:
Då behöver du inte byggställning, känns dyrt.

Jag monterade solceller på vårt 1 3/4 villa, satt fast stegen på marken och bra skor, sen drog jag upp panelerna med rep..jäkligt smidigt.
Nu var detta en köpes, hyres tråd och om jag inte ansåg att jag behövde en ställning så hade jag väl för fan inte frågar efter en? Har du synpunkter om hur man på bästa sätt drar upp solceller i ett rep som en jävla apa i lian så vänligen starta en tråd om det. Det handlar om 55 paneler och jag har just varit med och skruvat upp 60st på ett annat hus. Ett vuxet och tidseffektivt sätt är att lyfta upp panelerna på pall med en kranbil, inte dra upp dom en och en med snöre. Man blir matt.

• Gilla
  • Älska
Nillea och 5 till
  • Laddar…
F
Filip94 Filip94 skrev:
Nu kan du ju skada dig för livet även om det bara är en enplansvilla...

Du vet heller inte vilken taklutning han har...

Du kanske hade 27 grader medan han har minst 45 grader.

Allt blir dessutom utöver att det blir säkrare så blir det även enklare med byggställning.

Bor inte i GBG men går ju att hyra på närmsta uthyrningsställe eller kolls blocket.
Snälla, släpp det. Jag vill hyra en byggställning kostnadseffektivt, inte ha en debatt om jag behöver en eller inte. Billigaste hyra jag hittar är 1kr +moms per del och dag, det blir ganska mycket när man räknar ihop allt.

Jag har fö 22˚ och ställningen skall byggas på hela långsidan (12m) och ingen ställning på gavlarna. Och för att slippa den debatten, jag använder fallsele när jag jobbar ute vid gavlarna. Jag har 7m ner från nocken och det är högt.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.