12 261 läst ·
13 svar
12k läst
13 svar
Byggställning Krause Climtec, något att ha?
Hej!
Är det någon som har erfarenhet av Krause Climtecs byggställning som säljes på Jula?
Jag behöver måla om mitt hus i sommar och behöver komma upp till ca. 6 m där det är som högst.
Jag tänkte köpa alla 3 moduler med 2 extra stödben, men vill gärna få lite feedback av er om denna ställning innan köpet.
Är det något att ha?
http://www.jula.se/catalog/bygg-och...tformar/byggstallningar/byggstallning-353169/
Tack på förhand!
Är det någon som har erfarenhet av Krause Climtecs byggställning som säljes på Jula?
Jag behöver måla om mitt hus i sommar och behöver komma upp till ca. 6 m där det är som högst.
Jag tänkte köpa alla 3 moduler med 2 extra stödben, men vill gärna få lite feedback av er om denna ställning innan köpet.
Är det något att ha?
http://www.jula.se/catalog/bygg-och...tformar/byggstallningar/byggstallning-353169/
Tack på förhand!
Hej Andy!
Äger en sådan. Funkar bra för hemmabruk. Gillar att den är så pass lätt att flytta och att den är utrustad med både stödben baktill och väggfästen. Tror dock man måste betala extra för stödbenen men det är det värt.
/Erik
Äger en sådan. Funkar bra för hemmabruk. Gillar att den är så pass lätt att flytta och att den är utrustad med både stödben baktill och väggfästen. Tror dock man måste betala extra för stödbenen men det är det värt.
/Erik
Hej!E erkka skrev:
Jag sålde ställningen efter att jag målat klart huset.
Ställningen är lite vinglig, du behöver verkligen stödbenen och även väggfästena.
Det gick bra att måla, hade önskat mig en lite bredare och längre plattform att stå på men det gick som sagt bra.
Jag har väldigt ont om plats, hade jag haft lite mer plats för att förvara ställningen hade jag behållit den.
Mvh
Jag har en sådan som jag köpte från Tyskland för sju år sedan.
Fördelar är att den är lätt att bygga, riva, flytta och förvara. Jag har hjul till min (det kanske alla har?), så det går ganska smidigt att rulla den längs med huset, t.ex.
Nackdelar är att den är ganska liten, så man får flytta den ofta t.ex. vid målningsarbete och det brukar alltid vara något stag som hamnar i vägen.
Jag skulle rekommendera ställningen till någon som vill ha en lätthanterlig ställning för att göra något jobb då och då. Skulle inte rekommendera den till någon som vill ta hjälp av fyra kompisar och måla huset över en helg.
Mvh, Magnus
Fördelar är att den är lätt att bygga, riva, flytta och förvara. Jag har hjul till min (det kanske alla har?), så det går ganska smidigt att rulla den längs med huset, t.ex.
Nackdelar är att den är ganska liten, så man får flytta den ofta t.ex. vid målningsarbete och det brukar alltid vara något stag som hamnar i vägen.
Jag skulle rekommendera ställningen till någon som vill ha en lätthanterlig ställning för att göra något jobb då och då. Skulle inte rekommendera den till någon som vill ta hjälp av fyra kompisar och måla huset över en helg.
Mvh, Magnus
Ok, Tack för svar!A andy999 skrev:Hej!
Jag sålde ställningen efter att jag målat klart huset.
Ställningen är lite vinglig, du behöver verkligen stödbenen och även väggfästena.
Det gick bra att måla, hade önskat mig en lite bredare och längre plattform att stå på men det gick som sagt bra.
Jag har väldigt ont om plats, hade jag haft lite mer plats för att förvara ställningen hade jag behållit den.
Mvh
Jo stödbenen hade jag tänkt ta samt hjulen så den blir lättare att rulla runt med. Men väggfästen tänkte jag klara mig utan, får se om det går eller om det känns rangligt.
Gissar på att värdetappet på en sån där motsvarar typ en veckohyra av professionell ställning från hyrfirma, så det är ganska lätt hemräknat + man slipper tokstressa
Får komplettera med väggfästet sen om det känns rangligt... ska upp på 7m på gaveln och det är ju rätt högtA axn skrev:
Blev det så mycket billigare att beställa från Tyskland?
Misstänkte det, verkar som att Jula och Bauhaus krigar lite på denna modell och det skiljer typ bara hundralappen så det kan nog inte vara stora påslag mot tyska priserna nu.A axn skrev:
Det blir nog en beställning snart
Har använt ställningen för att måla 8m upp,man använder ställningen som ”stege” och klättrar på gavlarna.I ingmarieg skrev:
Skulle nog inte rekommendera stege det är nog ett riskmoment att kliva från stegen till plattformen
Klicka här för att svara