Vi ska precis börja bygga vårt lösvirkeshus (delad entreprenad) och pratade med ett försäkringsbolag angående hemförsäkring. När dom hörde vi skulle bygga försökte dom pracka på oss en "byggprojektförsäkring" för 5000:-.
Har någon hört talas om "byggprojektförsäkring" och är den verkligen nödvändig? Som vi fattade det täcker den bara det som entreprenörernas egna försäkringar ska täcka.