Hjälp!! Köpte nyligen, ca 6mån sedan, innerdörrar på Byggmax och nu när jag ska komplettera har de utgått. Byggmax kundservice är ju allt annat än trevliga och hjälpsamma men dessa dörrar måste ju gå att få tag i nånstans.... Någon som vet?
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inget svar på din fråga.
Är bostaden i flera våningar?
Går det att flytta någon av befintliga nya dörrarna så att ett våningsplan/dela av bostaden blir enhetlig?

När vi ska byta innerdörrarna så kommer vi köpa till markplan eller källaren först å därefter till den andra, om det då inte går att få tag på samma dörrar så gör det inte så mycket eftersom man inte kommer att kunna se dörrarna samtidigt.

Vi gjorde liknande för ytterdörrarna, garagets två dörrar är bytta samtidigt, samma utseende, ytterdörren får ett annat utseende, källardörren får ett tredje utseende.

Det skulle funka men jag vill helst ha samma då de var väldigt bra till det priset. Men annars får vi hitta några andra.

BirgitS
emmlar skrev:
Byggmax kundservice är ju allt annat än trevliga och hjälpsamma men dessa dörrar måste ju gå att få tag i nånstans.... Någon som vet?
När man kollar deras lagersaldo för alla butiker verkar det finnas ett fåtal dörrar kvar i Piteå och Stockholm-Kungsängen.

Det stämmer😀 Men där kommer kundservice in. De vägrar skicka mellan butiker. Och frakten den ville ha är löjlig. Typ 10000kr räknade de ut. Därav att jag tycker lite illa om deras kundservice😀

emmlar skrev:
Det stämmer😀 Men där kommer kundservice in. De vägrar skicka mellan butiker. Och frakten den ville ha är löjlig. Typ 10000kr räknade de ut. Därav att jag tycker lite illa om deras kundservice😀
Ring direkt till de butiker som har den på hyllan och prata med personalen där så kan de kanske hjälpa dig bättre än kundtjänst.

B
123abc skrev:
Ring direkt till de butiker som har den på hyllan och prata med personalen där så kan de kanske hjälpa dig bättre än kundtjänst.
Och numret till butikerna hittar man vart? :)

BirgitS
Finns inga direktnummer till butik. Det svar jag fått är att de inte tar samtal. För då hade de fått för mkt att göra😂

När de beräknar fraktkostnad utgår de från km och vikt. Dvs det blir svindyrt! Dessutom kan man inte köpa från butik längre bort än 50mil.

@dof, den enda likheten mellan TS dörrar och din är att bägge har tre speglar.
TS har tre släta kvadratiska speglar, medan din har tre rektangulära och inte plana speglar.

:D ja det har du rätt i. Skyller på dåligt minne :o

breakman skrev:
Och numret till butikerna hittar man vart? :)
Själv brukar jag ringa kundtjänst och begära att få prata med butiken för att reservera produkter eller fråga om vilka längder de har i brädgården eller en specialbeställning.
Jag har pratat direkt med butiker många gånger men visst kan de vara lite tjuriga på kundtjänst innan de kopplar dig till butiken.
Jag har beställt 21mil med byggmax men den butiken hade en väldigt bra säljare med , så möjligheten finns allt handlar om vilken person man får prata med.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.