Har vurdert å kjøpe Biltemas nye bygge kompressor, men siden de ikke har dukka opp enda, så gir jeg snart opp..... Dette er en jeg stort sett skal bruke til spikerpistol, da jeg har andre til større luftverktøy osv... Ønsker å ha de store stående litt mer permanent brukog ha noe mindre som er lett å ha med seg osv.

Vurderer derfor den Abac som Jula har.... noen som har noen erfaring med den?

http://www.jula.se/e-Sales/esa/ItemDetails.jsp?@where.ItemID@EQ=200032

Har også vært på bahaus og sett på et par fra Metabo, Power 380 og 300, men synes de blir litt vel dyre for hjemmebruk når jeg har kompressor fra før og. 6-8000kr....

Eventuelt noen andre som vet om noen mellom 2-4000kr med ca 20L tank og min 2Hk, den må også være i rollcage eller sekketralle versjon. :)
 
Jeg gikk for Metabo Power 380 fra Bauhaus :o

Litt dyrere enn jeg tenkte, men så regner jeg med å ha denne problemfri i mange år.

Den er iallefall stille til å være stempelkompressor, så det er mulig å ha den innendørs når man spikrer der .:)
 
Har et spørsmål.

Når kompressoren stopper, lager den et puff 1-2 sekunder med luft rundt trykkregulatoren. Er dette normalt på denne? Aldri hørt noe slikt på mine andre kompressorer.

Kompressoren fungerer 100% ellers, men synes det virker som en litt treg tilbakeslagsventil eller noe slikt....

Edit: Etter å ha studert konstruksjonen og lest litt på condor switches (som har laget trykkregulatoren) så tror jeg det er for å tømme selve kompressor cylinderne for luft. Sånn har det jo aldri vært på kina kompressorene. :o
 
Redigerat:
Logiman skrev:
Når kompressoren stopper, lager den et puff 1-2 sekunder med luft rundt trykkregulatoren. Er dette normalt på denne? Aldri hørt noe slikt på mine andre kompressorer.
Det är säkert inget att oroa sig för. Min Serva med dubbla tankar låter likadant och den har hängt med i många år.
 
Jeg fant det ut hvorfor (tror jeg da) og det er fordi den skal slippe ut trykket i selve kompressoren når den er ferdig med å fylle tanken. Det stemmer nok, for det går en egen slange fra fyllerøret og over til trykkregulatoren, som ikke har noe med der trykkregulatoren er koblet på tanken.
 
Redigerat:
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.