19 377 läst ·
66 svar
19k läst
66 svar
Bygger upp 1700-talsgården Södra Björstorp igen efter brand - Husdrömmar
Sida 1 av 5
På konsumentens sida
· 3 422 inlägg
Det fjärde avsnittet av Husdrömmar 2022 tar oss med till det åttakantiga säteriet Södra Björstorp. Huset har brunnit och nu ser Tuula och hennes barn till att bygga upp det igen.
Du kan läsa artikeln här: Bygger upp 1700-talsgården Södra Björstorp igen efter brand - Husdrömmar
Du kan läsa artikeln här: Bygger upp 1700-talsgården Södra Björstorp igen efter brand - Husdrömmar
Hobbyelektriker
· Stockholm
· 667 inlägg
Värst vad folk var negativa här. Det var ju ett fantastiskt hus/avsnitt!
Kul att se annat än trista gråa Mio-soffor och lite svenskt tenn istället.
Kul att se annat än trista gråa Mio-soffor och lite svenskt tenn istället.
Administrator
· Skåne
· 8 353 inlägg
Ja välkomna att kommentera detta avsnitt av Husdrömmar!
Jag vill påminna om att det ligger mycket arbete, själ och hjärta bakom vart och ett av de här projekten. Diskutera sakligt, visa respekt och var konstruktiv i dina kommentarer.
Utgå från att alla som är inblandade i programmet är medlemmar på Byggahus.se och läser vad du skriver.
Inlägg som inte följer våra diskussionsregler (särskilt § 4.7) raderas utan förvarning.
Jag vill påminna om att det ligger mycket arbete, själ och hjärta bakom vart och ett av de här projekten. Diskutera sakligt, visa respekt och var konstruktiv i dina kommentarer.
Utgå från att alla som är inblandade i programmet är medlemmar på Byggahus.se och läser vad du skriver.
Inlägg som inte följer våra diskussionsregler (särskilt § 4.7) raderas utan förvarning.
Nej jag kanske missuppfattade ditt inlägg.Raskus skrev:
Men varför skulle det vara synd om försäkringsbolaget?
Dom vet ju vad dom ger sig in på när dom säljer sina försäkringar och ser ju till att göra vinst.
Skulle vinsten bli för liten så höjer dom bara försäkringspremierna för kunderna.
Huset vinner alltid..
Instämmer, den svenska avundsjukan visar sitt mindre tilltalande tryne. Traumatisk upplevelse för familjen men mycket väl hanterat.S stugan_i_skogen skrev:
Att finansieringen (delvis) sker med hjälp av ett försäkringsbolag gör inte avsnittet sämre. Inte heller familjens upplevelse mindre traumatisk.
Jag tyckte det var kul att de för en gång skull vissade så mycket från byggnadsprocessen, var ett tag sen de gjorde det
Ett fantastiskt bra avsnitt - ett av de bättre! Äntligen ett gammalt hus som ska återställas och de lyckades väl med både ut- och insida. Väldigt inspirerande med färg istället för, som alltid annars, vita väggar. Insidan i den ena lägenheten med inslag av sten skapade ett band mellan gammalt och nytt, och härligt med de breda valven runt fönstren. Golven såg också vackra ut med holländskt mönster och breda tiljor i salen. Innergården med vacker stenläggning var inspirerande och kanske ett alternativ för många, istället för tråkig asfalt.
10 poäng av 10 möjliga!
10 poäng av 10 möjliga!