2 246 läst ·
7 svar
2k läst
7 svar
Bygger nytt hus - tips på trägolv?
Hej! Vi bygger nytt hus och ska lägga in trägolv. Såklart vill vi ha något som inte kostar skjortan och halva byxan
Färg vet vi inte ännu, men jag vill ha ett tåligt golv av trä som inte kräver så mycket underhåll har även sett i andra grupper att tex Kährs golv flisar och nöter ut strumpor snabbt och det känns väldigt opraktiskt.
Tipsa gärna, både träslag och golvmärken!
Färg vet vi inte ännu, men jag vill ha ett tåligt golv av trä som inte kräver så mycket underhåll har även sett i andra grupper att tex Kährs golv flisar och nöter ut strumpor snabbt och det känns väldigt opraktiskt.
Tipsa gärna, både träslag och golvmärken!
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 46 161 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 46 161 inlägg
Det gällde väl bara en viss sorts ytbehandling. Annars anses nog Kährs som bra kvalitet.J j_cambro skrev:
Lackade golv kräver nog minst underhåll.
Pergo northern light oak kör vi i kök, hallar och vardagsrum i större delen av huset. Hqr hållit väldigt bra de 2 år vi haft det, även i köket. Vi har småbarn.
Går kombinera med andra golv i lofotenserien. Vi har även det mörkbruna, jättesnyggt och skönt att gå på men lite mer repbenäget.
Går nog få runt 450kr kvm om du köper en del.
Går kombinera med andra golv i lofotenserien. Vi har även det mörkbruna, jättesnyggt och skönt att gå på men lite mer repbenäget.
Går nog få runt 450kr kvm om du köper en del.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur bygger jag nytt poolhus
Pool -
Bygger nytt hus av timmerstommen på släktgård - Husdrömmar
Artikelkommentarer -
Bygger nytt hus: Hur sätter vi upp nätverket?
Internet - Fiber, Bredband, 4G och 5G -
Granskning: Fungerar undantaget från amorteringskravet för den som bygger nytt hus?
Artikelkommentarer -
Bygger nytt 1700-talshus i Tyttorp - Grand Designs
Artikelkommentarer