Har äntligen fått tummen ur, hyrt in en grävare som börjat gräva ur tomten på ena gaveln av huset..

Det är ca 8m tomt framför huset, huset är ca 12m i djup + altan på ca 5m djup!

Problemet är det att tomten just på denna gavel är något av "kilformad", vilket i sin tur gör att det längst fram vid knuten är ca 4.5 - 5m bredd - och längst bak vid altanens bakkant är ca 8-8.5m bredd

Min första tanke var att bygga carport i framkant, i anslutning till huset - och sedan ha parkering för allehanda fordon innanför.. men sedan slog det mig att det kommer bli ett fasligt rännande när man ska ha fram olika fordon som förvaras innanför carport + bil!

Då kom jag på idén att bygga en carport i bakkant, och sedan ca 7-8m bredd

Grävningen går ganska djupt, och sedan med bärmassor + grus innebär det ändå att jag har ca 1.4m upp till staketets överkant (staketet ligger alltså på gräsmattan ovanför parkeringsytan)

Funderar på om 2m takhöjd räcker? Skall endast ha det som parkering för allehanda fordon, dock behöver det rymma bil + vattenskoter + trailer + båtvagn+låg lindérbåt

Vad tror ni? Det skulle ju definitivt bli lättare när man behöver ha fram olika fordon + att man skulle få en rejäl yta framför om man behöver mecka, rengöra, eller serva något!

Kommer med andra ord att grusa exakt hela området på gaveln!

Tips mottages.. ursäkta för min egenhändig komponerade PAINT-skiss :)

Skiss av ett husprojekt med dimensioner, visar husets 12m djup, 5m djup altan och kilformad 8m till 5m tomt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.