Moderator
· Stockholm
· 57 865 inlägg
För några år sedan handlade jag en lysrörssladdlampa på Jula, den var då nedsatt från över 100 kr till 29. Ett tag senare surfade jag in på elsäkerhetsverkets hemsida fick syn på fliken om försäljningsförbud. och där fanns Julas lampa. Så det var därför den var nedsatt.
Nu vill jag minnas att det var inget så himla allvarligt fel på den så jag har behållit min lampa. Men jag tycker det är himla dålig stil av dem att sälja ut en vara som det håller på att blir försäljningsförbud på (om det inte redan hade trätt i kraft).
Nu vill jag minnas att det var inget så himla allvarligt fel på den så jag har behållit min lampa. Men jag tycker det är himla dålig stil av dem att sälja ut en vara som det håller på att blir försäljningsförbud på (om det inte redan hade trätt i kraft).
Snailman
Medlem
· Västra Götaland
· 5 586 inlägg
Snailman
Medlem
- Västra Götaland
- 5 586 inlägg
jaha, nu har jag handlat en byggcentral från julas erbjudande för 495:-?
den är märkt med malmbergs, och har en jordfelsbrytare märkt med -25 i en snökristall, så den ska klara minusgrader. bild finns i senaste månadsbladet.
den är märkt med malmbergs, och har en jordfelsbrytare märkt med -25 i en snökristall, så den ska klara minusgrader. bild finns i senaste månadsbladet.
Jag undrar om du bör öppna den och kolla inuti ...Snailman skrev:
Jag var också på Jula häromdagen, jag såg också byggcentralerna, tyckte dom såg OK för priset (men nu är jag inte så proffsig att du ska lita på mig).
Däremot plockade jag upp en av deras normcentraler som är på erbjudande:
Ja denna: http://www.jula.se/e-Sales/esa/default.jsp?mainpage=ItemDetails.jsp&@where.ItemID@EQ=402163
När jag kikade lite inuti så märkte jag att de förmonterade ledningarna var väldigt dåligt monterade, det var en massa spretande kardeler samt en ledning satt inte ens fastskruvad, lossnade direkt bara jag rörde vid den.
Hade jag bara haft kamera med mig hade jag fotat detta och laddat upp här.
Jaja, montera en central är ett elektrikerjobb, och han upptäcker väl förmodligen hur illa det ser ut och snyggar till, men inte gav den produkten mig något förtroende....
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden