Håller på med nytt garage och just nu bygglovsanmälan. Letar efter byggbeskrivning då jag inte byggt något hus innan. Går in på https://www.byggbeskrivningar.se/ men jag kan verkligen inte för mitt liv förstå hur jag ska hitta någon byggbeskrivning där, hittar lite tjafs om att bygga en innevägg och bastu eller arbetsrum. Har försökt navigera mig ett flertal gånger nu vid skilda tillfällen men får kapitulera inför att det är omöjligt. Har hittat gamla trådar där man berättar att man bygger ett garage baserat på en byggbeskrivning från nämnd internetsida så jag förstår ju att det ska finnas. Jag är i 30 års åldern, har en lång högskoleutbildning och arbetar dagligen framför en dator men detta knäcker mig.

K kurlakarl skrev:
Håller på med nytt garage och just nu bygglovsanmälan. Letar efter byggbeskrivning då jag inte byggt något hus innan. Går in på [länk] men jag kan verkligen inte för mitt liv förstå hur jag ska hitta någon byggbeskrivning där, hittar lite tjafs om att bygga en innevägg och bastu eller arbetsrum. Har försökt navigera mig ett flertal gånger nu vid skilda tillfällen men får kapitulera inför att det är omöjligt. Har hittat gamla trådar där man berättar att man bygger ett garage baserat på en byggbeskrivning från nämnd internetsida så jag förstår ju att det ska finnas. Jag är i 30 års åldern, har en lång högskoleutbildning och arbetar dagligen framför en dator men detta knäcker mig.
Du behöver bygglovsritningar att bifoga till en bygglovsansökan.
Jag kan hjälpa till med detta.

Tror det går igenom som fasadändring eftersom det redan står en carport där, tror inte det behövs nå svancerad ritning då

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.