På sommarstället har jag ont om vatten. Jag har en nedgrävd plasttank för regnvatten/dagvatten (pumpbrunnar). Tanken ligger nedgrävd ca 50 cm.
Jag funderar på att bygga en utedusch och kvädna vattnet i tanken.
Idag har jag en vanlig utkastare monterad i närheten av den tänkta platsen för duschen.
Jag har även en gammal (fr 70-talet) vvb på 30l som aldrig använts.
Jag funderar på hur jag bäst kopplar ihop det hela och vad som behövs.
Någon form av partikelfilter lär behövas.
Jag tänker att jag inför en dusch vrider en kulventil för att koppla in duschsystemet. Därefter slår jag på vvb. Väntar en timme, duschar och sen tappt ut duschsystemet. Jag tänker att systemet behöver tömmas mellan duscharna för att förhindra legionella.
vad tänker ni?