Hej,

Har funderingar på att bygga till ett förråd mot mitt hus, tänker bygga så stort som möjligt på den yta jag har tillgänglig, blir ca 30 m2. Det är rent förråd, skall ej värmas eller isoleras.

Underliggande mark består av berg och funderar på en krypgrundskonstruktion med reglar på plintar mot berget spom grund, har kikat runt lite på nätet men hittar inte riktigt några länkar kring detta.

Brukar ju finnas hjälpsamma personer här så jag testar,
- Någon som har någon länk till tips kring detta case?
- Antar att det måste finnas principskisser på förråd, någon som har någon informativ lank?

Stort tack på förhand

Jens

Om u ska bygga på berg så skulle jag satsa på att borra ner plintar i berget direkt och ställa stommen på det. Blir enklare än en krypgrund.

När jag själv skulle bygga ett förråd så hittade jag en färdig ritning på Jabo som jag tyckte passade, tog med den till byggvaruhandlaren och han plockade ihop virke till den åt mig och körde hem, givetvis lite grövre virke än vad det är i ritningen då detta alltid är snålpinnar. Men ska sägas att mitt förråd är på 6m2, att börja bygga något som är 30 m2 är mer jobb men borde gå att lösa på liknande sätt då allt bara ska vara större och grövre.

Hittade på byggmax ett garage på 30m2 med byggritningar och styckelista så det är egentligen bara att åka iväg och shoppa. Ändra det du tycker så löser många typ Beijer och KBygg att plocka ihop allt du behöver.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.