Som pensionär ville jag ha något att hitta på, en hobby. Blev lite snickeri i garaget och för varje år lär man sig mer och mer. Har byggt en del trädgårdsmöbler etc. Just nu är det fågelholkar som gäller. Helst så roliga och annorlunda som möjligt. Trävindkvarn modell på arbetsbänk i verkstad med verktyg och sågspån runtomkring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Tre färgglada fågelhus på arbetsbänk i verkstad, verktyg och byggmaterial i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Blå övervakningskamera monterad på trävägg vid tak, vit fasad, trasig ytterisolering, del av bil och tältduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
  • Haha
fatsuG7 och 63 till
  • Laddar…
Så fina holkar du gör! Övervakningskameran var extra kul!
 
  • Gilla
  • Haha
Woundedknee och 2 till
  • Laddar…
Övervakningskameran är riktigt kul. Väderkvarnen ett praktverk.
 
En övervakningskamera står på min önskelista! För vilka småfåglar och är TS's bebodd?
 
yonna yonna skrev:
En övervakningskamera står på min önskelista! För vilka småfåglar och är TS's bebodd?
Ingen av dessa är bebodd ännu. Gjorda i nu höst/vinter. Liknande sedan tidigare har bebotts av Svartvit flugsnappare, Blåmes, Talgoxe etc. Har till och med haft Göktyta i en holk.
 
  • Gilla
yonna
  • Laddar…
Perohl Perohl skrev:
Liknande sedan tidigare har bebotts av Svartvit flugsnappare, Blåmes, Talgoxe etc. Har till och med haft Göktyta i en holk.
Blir den lockande när den sitter så osdkyddat eller bör man placera den med mer växtlighet omkring?
 
yonna yonna skrev:
Blir den lockande när den sitter så osdkyddat eller bör man placera den med mer växtlighet omkring?
Pjoddarna verkar inte bry sig särskilt mycket om var holken är placerad. Vi har andra holkar på husväggar och de har varit bebodda. Det har redan varit talgoxar och kollat in i övervakningskameran trots att den nyligen sattes upp. Stor övervakningskamera monterad på husvägg med träd i bakgrunden, viss oreda framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
S0MMER och 6 till
  • Laddar…
Ligger det en elledning till "kameran" ;)?
 
  • Gilla
K. L
  • Laddar…
yonna yonna skrev:
Ligger det en elledning till "kameran" ;)?
Hehe….. bara för syns skull.
 
  • Gilla
  • Haha
MasMats och 2 till
  • Laddar…
Riktigt bra jobbat! (y):)
 
Väderkvarnen var ju riktigt stilig!
Och vilken underbar kreativ ide att göra en fågelholk som en övervakningskamera! Helt lysande!
 
Perohl Perohl skrev:
Som pensionär ville jag ha något att hitta på, en hobby. Blev lite snickeri i garaget och för varje år lär man sig mer och mer. Har byggt en del trädgårdsmöbler etc. Just nu är det fågelholkar som gäller. Helst så roliga och annorlunda som möjligt. [bild][bild]
[bild]
Kan hända att det kommer en beställning snart.
Sambon vart helt såld på detta :rofl:
 
  • Älska
yonna
  • Laddar…
Tanken var inte att sälja holkar. Gör dem bara för egen räkning och till en och annan närstående. Ville bara lägga ut dem som inspiration.
 
  • Ledsen
  • Gilla
yonna och 1 till
  • Laddar…
Fortsätt med det du gör, de är jättefina :)
 
"Han såg ut som en fågelholk"

Träsnidade ansikte dekorerar husvägg under takutsprång, uttrycksfullt, överraskande kreativt dekorationsobjekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
LaT och 8 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.