Hej! Rådfrågar er kunniga här innan jag kontaktar snickare. Jag har en idé att bygga på upphöjdnaden i hörnet (är en del av konstruktionen så kan inte ta bort den helt) så att det blir som en pelare som går hela vägen upp till taket, i syfte att integrera en etanolkamin. Ytan mäter ca 40x50 cm och takhöjden är 2,5 m vid lägsta punkten. Se bild på vilken typ av kamin jag menar samt en skiss på hur jag tänkt.

Är detta genomförbart eller finns det möjligen något hinder/risker som jag kanske inte tänkt på? Vad tror du ungefärligt pris och tidsåtgång kan vara för en snickare?

Tacksam för alla råd och perspektiv 🌸

• Vit lådformad upphöjning med svart kabel längs en kant, placerad på ett trägolv, del av byggprojekt för att integrera en etanolkamin.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Upphöjd konstruktion i hörn av ett rum, intill en soffa och under en tavla, avsedd för etanolkaminprojekt.
    Skapa konto
  • Skiss av ett vardagsrum med en pelare i hörnet, en integrerad etanolkamin, soffa, runda bord och en krukväxt.
    Skapa konto
  • Etanolkamin installerad i ett hörn ovanför en soffa, bredvid ett bord med dekorationer, från en webbshop.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.