Hej alla!
Har blivit tilldelad tomt, tjoho! Men det har en hel del begränsningar. 180 kvm byggyta vid 1-planshus. 110 + 110 vid 2-planshus.
Har varit inställd på ett vinkelhus/ladhus då det passar på tomten. Något i stilen Skimra från Fiskarhedenvillan. Det som vi tycker är något negativt med 1-planshus är ju att det kommer bli ca 155 kvm boa. Vi hade gärna kommit upp i 175-200 kvm.
Därför kikar vi en del på 2-planshus då vi kan få storleken. Men tycker det är väldigt svårt att hitta fina modeller.
Så, sammanfattat så är vi något kluvna 😅 Tänkte om någon kan komma med några kloka tips kring husmodeller, hustillverkare (som är bra) och allt runtomkring.
De modeller vi har kikat på är:
Myresjöhus - Morgondagg (allt för stor byggyta för oss tyvärr)
Fiskarhedenvillan - Skimra (fint hus men kanske blir något litet)
Wermlandshus - v170 (också litet)
Tusen tack!
Har blivit tilldelad tomt, tjoho! Men det har en hel del begränsningar. 180 kvm byggyta vid 1-planshus. 110 + 110 vid 2-planshus.
Har varit inställd på ett vinkelhus/ladhus då det passar på tomten. Något i stilen Skimra från Fiskarhedenvillan. Det som vi tycker är något negativt med 1-planshus är ju att det kommer bli ca 155 kvm boa. Vi hade gärna kommit upp i 175-200 kvm.
Därför kikar vi en del på 2-planshus då vi kan få storleken. Men tycker det är väldigt svårt att hitta fina modeller.
Så, sammanfattat så är vi något kluvna 😅 Tänkte om någon kan komma med några kloka tips kring husmodeller, hustillverkare (som är bra) och allt runtomkring.
De modeller vi har kikat på är:
Myresjöhus - Morgondagg (allt för stor byggyta för oss tyvärr)
Fiskarhedenvillan - Skimra (fint hus men kanske blir något litet)
Wermlandshus - v170 (också litet)
Tusen tack!
Vi siktar på A-hus, Anneberg utan utbyggnad med tillbyggnad av deras Skanör så får vi ett L-hus.V Värmlandsbygget skrev:Hej alla!
Har blivit tilldelad tomt, tjoho! Men det har en hel del begränsningar. 180 kvm byggyta vid 1-planshus. 110 + 110 vid 2-planshus.
Har varit inställd på ett vinkelhus/ladhus då det passar på tomten. Något i stilen Skimra från Fiskarhedenvillan. Det som vi tycker är något negativt med 1-planshus är ju att det kommer bli ca 155 kvm boa. Vi hade gärna kommit upp i 175-200 kvm.
Därför kikar vi en del på 2-planshus då vi kan få storleken. Men tycker det är väldigt svårt att hitta fina modeller.
Så, sammanfattat så är vi något kluvna 😅 Tänkte om någon kan komma med några kloka tips kring husmodeller, hustillverkare (som är bra) och allt runtomkring.
De modeller vi har kikat på är:
Myresjöhus - Morgondagg (allt för stor byggyta för oss tyvärr)
Fiskarhedenvillan - Skimra (fint hus men kanske blir något litet)
Wermlandshus - v170 (också litet)
Tusen tack!
Här en modell på nåt liknande.
Vi bygger med Myresjöhus ett smart hus 168 som börjar bli klart. Det är dock inget vinkelhus som ni helst önskar.
Vi har ändrat planlösning helt och byggt ut modellen, ändrat fönstersättningen gentemot standard huset. Vårt hus kommer bli 200m2 stort eftersom vi behöver storleken.
Än så länge har bygget löpt på bra och byggarna är erfarna dvs de har byggt många hus i området är väl inkörda på området. Som hustillverkare kan vi rekommendera de.
Vi har ändrat planlösning helt och byggt ut modellen, ändrat fönstersättningen gentemot standard huset. Vårt hus kommer bli 200m2 stort eftersom vi behöver storleken.
Än så länge har bygget löpt på bra och byggarna är erfarna dvs de har byggt många hus i området är väl inkörda på området. Som hustillverkare kan vi rekommendera de.
Det kan gå att få igenom en mindre avvikelse genom att söka bygglov för typ 188-190 kvm byggarea. Sen kan ni lägga till en attefallstillbyggnad när huset är klart om ni planerar för det i förväg.
Fint hus! Vi ska också bygga ett Smart-hus, men har svårt bestämma oss om fasaden. Är denna fasaden laserad?Skymag skrev:
Vi bygger med Myresjöhus ett smart hus 168 som börjar bli klart. Det är dock inget vinkelhus som ni helst önskar.
Vi har ändrat planlösning helt och byggt ut modellen, ändrat fönstersättningen gentemot standard huset. Vårt hus kommer bli 200m2 stort eftersom vi behöver storleken.
Än så länge har bygget löpt på bra och byggarna är erfarna dvs de har byggt många hus i området är väl inkörda på området. Som hustillverkare kan vi rekommendera de.
Tack för komplimangen och kul att ni också ska bygga ett 2-plans Myresjöhus 👍😀.Cj10 skrev:
Fasaden är deras liggande standard fasad och enbart grundmålad med en standard vit grundfärg som de brukar använda för deras hus enligt den första bilden.
Jag spenderade sedan själv runt 3 veckor under min semester med att färdigställa fasadmålning med två strykningar fasadfärg vi själva hade valt som fasad färg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Klicka här för att svara







