Hej!

Har idag befintlig vägg som är öppnad i badrummet och fin på andra sidan, därav vill jag inte riva denna och funderar på en lösning.

För att uppfylla regler när det kommer till badrum så är min uppfattning att jag måste ha en vägg med minst 45x70 reglar vilket jag försöker göra iordning nu.

Rött streck är befintlig vägg och grönt streck är ny vägg/träbjälke jag tänkt bygga. Brunt streck träbjälke
Hur reglar jag detta bäst?
Alternativ 1. Jag sätter en ny 45x195 regel mellan befintliga träbjälkar (Brun) och sedan en 45x195 tjäbjälke mellan den och fasad (grön) Behöver endast göra ett hål för avlopp.

Ritning av badrum med befintlig vägg markerad i rött och planerad vägg i grönt, träreglar i brunt, placering för avlopp och dusch markerade.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Alternativ 2

Placera flera 45x195 (bruna) för att sedan bygga vägg (grönt) på detta. Måste ta flera hål för avlopp isåfall. känns som att det kan bli tajt!? cc45

Diagram över badrumsprojekt med röd existerande vägg, grön ny vägg, och brun bjälke. Innehåller markeringar för toalett och dusch.
Skapa konto

Alternativ 3.
såhär ser det ut idag
Närbild av träbjälkar med rött streck som markerar befintlig vägg. Synliga kablar och spån på golvet i badrum under renovering.
Skapa konto

Riva bort 45x45 och 45x70 som är fästa på träbjälke för att sedan bygga på träbjälken med 2st 45x220 (Tot 90 i bredd) för att sedan bygga vägg på det?

Vad tror ni eller är jag helt ute och cyklar? :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.