1 365 läst ·
3 svar
1k läst
3 svar
Bygga ny toa
Hej! Jag funderar på ett hus som bara finns en toa i , toan är på övervåningen.
Och på nedre plan är de en hall under toan och tänker bara en tanke om man skulle göra en toa i den lilla hallen? Sätta igen dörren och göra en toa, bara toa stol och handfat liksom. (Eller beroende på hur stort de egentligen va en dusch man kan stå i, badkar på övervåningen där snedtak är)
Vad bör man tänka på och är de svårt tro?
Och på nedre plan är de en hall under toan och tänker bara en tanke om man skulle göra en toa i den lilla hallen? Sätta igen dörren och göra en toa, bara toa stol och handfat liksom. (Eller beroende på hur stort de egentligen va en dusch man kan stå i, badkar på övervåningen där snedtak är)
Vad bör man tänka på och är de svårt tro?
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Bra tanke! Jag gjorde en gång tvärt om, satte en toa på övervåningen i en hall,M Madelenh skrev:
då hustrun ville ha det så.
Att tänka på: Hur går rören för vatten och framför allt avloppet? Kanske i en vägg nu,
och behöver tas fram i den nya toan.
Och att endast göra toalett och ett litet handfat, utan dusch och liknande, gör det mycket enklare. Då behöver man inte bekymra sig så mycket om tätskikt osv. Det räcker med en plastmatta på golvet som är uppvikt 10 cm på väggarna. Mattan alltså
PS
En skiss/ritning över lokaliteterna skulle göra att du får fler och bättre tips!
Tack för tipsen! Rören har jag tyvärr inte koll på :/ men skulle de vara jätte jobb att dra om rören om dom ändå finns i närheten tro?KnockOnWood skrev:
Bra tanke! Jag gjorde en gång tvärt om, satte en toa på övervåningen i en hall,
då hustrun ville ha det så.
Att tänka på: Hur går rören för vatten och framför allt avloppet? Kanske i en vägg nu,
och behöver tas fram i den nya toan.
Och att endast göra toalett och ett litet handfat, utan dusch och liknande, gör det mycket enklare. Då behöver man inte bekymra sig så mycket om tätskikt osv. Det räcker med en plastmatta på golvet som är uppvikt 10 cm på väggarna. Mattan alltså![]()
PS
En skiss/ritning över lokaliteterna skulle göra att du får fler och bättre tips!
Ne de är lite så jag tänker med, blir inte samma typ av jobb och man får en toa på nedervåningen med
dock blir de just bredvid köket bör de vara några problem?
Kan försöka fixa hemmagjord
Grundstött
· Halland
· 28 345 inlägg
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden