har avloppsrör från kök, varm och kallvatten från kök plus inkommande vatten. Jag har försökt isolera lite för att slippa kondens. Funderar på om man kan regla upp ny vägg för att dölja rör och sedan ha inspektionsluckor där ballofixerna sitter och även en så man kan se in där avloppsröret sitter så man håller koll på om det nu skulle bli något läckage. Det är ingen yttervägg utan mitt i huset. När jag delade av rummet lade jag u stålprofil i på golv och tak och körde med stålreglar som inte ligger mot golvet, tänkt nåt liknande här med.
Vad tror ni kunniga om det?

• Gråa VVS-rör i ett hörn av ett rum, går från tak till golv, isolerade med grönt material. Möjliga vatten- och avloppsrör.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Isolerade rör ovanför ett hörn i ett rum, med fokus på uppvärmning eller vattendistribution. Rören har grön isolering för att motverka kondens.
    Skapa konto
  • Isolerade vattenrör inomhus, grönt täckmaterial, väggar runt omkring. Förberett för att undvika kondens och planerar inspektionsluckor.
    Skapa konto
Visst kan du göra det. Men -Varför?

Intet Intet skrev:
Visst kan du göra det. Men -Varför?
För att dölja allt och få raka linjer. Alla ytterväggar ska putsas om, golvet ska det på klinkers, sedan så blir det nytt innertak.

Nej du får inte bygga in tappvatten hur som helst. Skarvar och kopplingar skall byggas in säkert där läckage lätt kan upptäckas. Det innebär vattentäta skåp med läckageindikering.

Matti_75 Matti_75 skrev:
Nej du får inte bygga in tappvatten hur som helst. Skarvar och kopplingar skall byggas in säkert där läckage lätt kan upptäckas. Det innebär vattentäta skåp med läckageindikering.
Därför jag tänkte om man har inspektionsluckor så man kan se in, låter konstigt om man ska ha vattentäta skåp i varje skarv i just en källare. Verkar som många bygger lådor uppe i taken i källare för just dölja rör.

A
Är det kopparrör där under? Skarpa böjar för slang. Men du kan ju be röris lägga rör i rör(slang) hela vägen så kan du bygga in sedan på säkert sätt.

Avlopp ser jag inga problem göra en slits omkring.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.