9 860 läst ·
8 svar
10k läst
8 svar
Bygga myresjöhus level one 150?
Je precis köpt tomt och letar nu hus..
Har lite frågor kring level one husen,
hur mycket kan man ändra på dom interiört, med ta med på att det e deras "basic " modell?
Finns det möjlighet att ändra exteriören? Hur är utrustningsstandarden om man jämför med de vanliga myresjöhus? För myresjöhus har väl generellt sett högre standard än de flesta andra?
Har lite frågor kring level one husen,
hur mycket kan man ändra på dom interiört, med ta med på att det e deras "basic " modell?
Finns det möjlighet att ändra exteriören? Hur är utrustningsstandarden om man jämför med de vanliga myresjöhus? För myresjöhus har väl generellt sett högre standard än de flesta andra?
Frågorna du ställer (förutom den sista) är jag övertygad om att du med fördel ska ställa till en säljare på Myrsjöhus, istället för eventuella spekulativa svar här.
Din sista fråga är väldigt generellt utformad. Jag skulle spontant inte ranka Myrsjöhus till de tillverkare som generellt har en högre standard... De ligger väl i nivå med Eksjö, Götenehus, A Hus med flera, men över "lågprishus" som Smålandsvillan och Älvsbyhus med flera. Samtidigt under tillverkare som Sävsjö, Trivselhus, Willa Nordic. Rätta mig om jag har fel.
Din sista fråga är väldigt generellt utformad. Jag skulle spontant inte ranka Myrsjöhus till de tillverkare som generellt har en högre standard... De ligger väl i nivå med Eksjö, Götenehus, A Hus med flera, men över "lågprishus" som Smålandsvillan och Älvsbyhus med flera. Samtidigt under tillverkare som Sävsjö, Trivselhus, Willa Nordic. Rätta mig om jag har fel.
Jo det stämmer, kanske inte riktigt högsta kvalitet men ändå högre än de två du sa..
Jo jg vet att det e enklast att fråga din oxå, men tänkte om någon byggt huset och redan nu kan berätta lite om exteriörval och interiör
Jo jg vet att det e enklast att fråga din oxå, men tänkte om någon byggt huset och redan nu kan berätta lite om exteriörval och interiör
Nej Myresjöhus ligger definitivt inte högre i standard än Götenehus och Eksjöhus, eller A-hus, jag skulle säga snäppet under. Jag lusläste leveransbeskrivningar, väggar, tak,(board eller råspont t.ex) allt från grunden för ett par år sedan och kan definitivt säga att t.ex Eksjöhus har bättre grundstandard än Myresjöhus. Men Myresjöhus har bra hus, de också.
Moderator
· Stockholm
· 57 831 inlägg
Sedan är de ju just i Västra Götaland behäftade med ett säljkontor som envist har fortsatt att anlita en installationsfirma för El o VVS som vid flera tillfällen misskött sig grovt. Direkt livsfarlig el.
myresjö ligger klart under eksjö och a hus,trivsel i standard,och men 2 snäpp under sävsjö och w-nginnfilt skrev:Frågorna du ställer (förutom den sista) är jag övertygad om att du med fördel ska ställa till en säljare på Myrsjöhus, istället för eventuella spekulativa svar här.
Moderator
· Stockholm
· 57 831 inlägg
Första tråden i ämnet finns här:
http://www.byggahus.se/forum/el/99277-el-fel-eller-ok.html
Det blev 3 eller 4 olika tådar om hur Myresjöhus (inte) agerade, Elsäkerhetsverket hotade att evakuera huset. Det är ju fastightsägaren som har absolut ansvar för elinstallationen i ett hus.
De trådarna vr ju upprörande, men sedan var det ytterligare en Myresjököpare som råkade ut för samma installationsfirma 2 år senare:
http://www.byggahus.se/forum/juridik/166842-missnojd-med-vvs-installation.html
Det är en firma som tydligen kör både VVS och el. Och de verkar lika odugliga på alla sina områden. Det fantastiska är att en "seriös" hustillverkare fortsätter att anlita ett installationsföretag som är dokumenterat odugliga, inte bara gör fel, utan dessutom framhärdar att allt är rätt gjort, med risk för liv och egendom hos kunderna.
http://www.byggahus.se/forum/el/99277-el-fel-eller-ok.html
Det blev 3 eller 4 olika tådar om hur Myresjöhus (inte) agerade, Elsäkerhetsverket hotade att evakuera huset. Det är ju fastightsägaren som har absolut ansvar för elinstallationen i ett hus.
De trådarna vr ju upprörande, men sedan var det ytterligare en Myresjököpare som råkade ut för samma installationsfirma 2 år senare:
http://www.byggahus.se/forum/juridik/166842-missnojd-med-vvs-installation.html
Det är en firma som tydligen kör både VVS och el. Och de verkar lika odugliga på alla sina områden. Det fantastiska är att en "seriös" hustillverkare fortsätter att anlita ett installationsföretag som är dokumenterat odugliga, inte bara gör fel, utan dessutom framhärdar att allt är rätt gjort, med risk för liv och egendom hos kunderna.
Klicka här för att svara