Vi renoverar det fd bostadhuset på tomten och under en del av detta, kanske en 1/4 eller 1/5 av huset, finns ett gammalt pannrum (använt fram till 50-talet?) Resten av huset står på berg/jord.

Jag skulle vilja inreda och ha som mat och vinkällare. Är det möjligt och vet någon var jag kan hitta instruktioner för vad jag ska tänka på? Alternativt dela med sig av egna erfarenheter och kunskap?

Dels vill jag ha det torrt (det är torrt idag utifrån vad ögat kan se), inte att mina varor fryser på vintern/blir dåliga på sommaren, samt såklart måla och fixa så det blir trevligt att använda.

Jag gillar att greja och vill ha detta som ett eget litet projekt. Tack på förhand!

• Del av hus under renovering med plasttäckning och en öppen källardörr som leder ner till ett gammalt pannrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gammalt pannrum under renovering med trädörr och betongväggar, omgivet av grönska och en dammsugare utanför.
    Skapa konto
  • Gammalt pannrum under renovering med synlig betongvägg, jordyta och träram vid ett fönster.
    Skapa konto
  • Gammalt pannrum med exponerade rör och sliten betongvägg, verktyg och byggmaterial på golvet.
    Skapa konto
  • Gammalt pannrum med vita tegelstenar, sportutrustning och renoveringsmaterial.
    Skapa konto
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.