Hej!
Har en ganska liten lägenhet och har börjat tröttna på utrymmet.. nu när man sitter i en "karantän" så blir det lite trångt.
Hur som helst, jag har lite funderingar på om detta blir tillräckligt stadigt?
Vill inte köpa allting och montera upp det för att sedan falla ned under natten..
Nu känns detta lite väl överflödigt men man vill ju vara på den säkra sidan, jag väger uppemot 120kg under tiden man bulkar på lite innan sommaren.
Sedan tillkommer ju flickvännen på det också..
Har 2st väggar som den i huvudsak ska fästas i.
Jag har tänkt att göra en bas för sängen med 45x145 reglar, ena kortsidan fästs i betong och ena långsidan lättbetong.
Sedan totalt 6-7st 45x45 reglar som fästs på väggarna och går från golvet till reglarna så att basen sitter så stabilt som möjligt.
Sedan en 45x70 som går från golv till regel i hörnet där sängen hänger fritt i luften.
På insidan av basen har jag tänkt fästa 2x 45x45 reglar som ribotten ska läggas på, kommer även ha en 45x70 regel som går from gavel till gavel.. då sängen är 160cm bred.
Vad tror ni, kommer detta att stå stadigt?
Detta blir långt ifrån ett fint projekt, men man måste börja någonstans - i framtiden kommer jag definitivt att byta upp mig men detta får bli en början.