Tänker bygga köket med kompletta bänkskåp från IKEA men för väggskåp och högskåp ska jag bara köpa stommarna och låta snickare göra luckor (pga specialmått och vissa önskemål...).
Ingår hyllplanen i stommen eller behöver jag köpa till det separat?
Var ska jag köpa gångjärn - finns det på IKEA eller finns det någon egen återförsäljare av BLUM-produkter?
Tacksam för hjälp då det (fort) närmar sig med köksmonteringen.
Ingår hyllplanen i stommen eller behöver jag köpa till det separat?
Var ska jag köpa gångjärn - finns det på IKEA eller finns det någon egen återförsäljare av BLUM-produkter?
Tacksam för hjälp då det (fort) närmar sig med köksmonteringen.
Gångjärn och andra produkter kan du köpa från IKEA.
BLUM har flera återförsäljare i Sverige. Kolla beslagsbodar. Det är även mycket möjligt att din egen snickare är återförsäljare.
Det viktiga är att beslaget och luckans fäste matchar. Så jag skulle ta och diskutera detta med min snickare.
BLUM har flera återförsäljare i Sverige. Kolla beslagsbodar. Det är även mycket möjligt att din egen snickare är återförsäljare.
Det viktiga är att beslaget och luckans fäste matchar. Så jag skulle ta och diskutera detta med min snickare.
Jag köpte på ikea efter rekommedation av snickeriet. Funkar kanon, dessutom lyckades snickeriet pga erfarenhet antar jag att se till att ikea-hålen i skåpen passade perfekt med de hål som de fräs ut i luckorna.. Inga modifikationer behövdes någonstans alltså.
Har precis satt in ett kök från ikea ,det enda jag inte tog med var luckan allt annat ville jag ha med pga av det låga priset.
Alla gångjärn & hurtsar är blums det står klart & tydligt på alla sådana detaljer.
luckan beställde vi hos en lokal snickare då den lucka vi ville ha inte fanns på ikea i annat än laminerad finnish. pm:a om din snickare inte redan har måtten för hålfräsningen.
mvh berg
Alla gångjärn & hurtsar är blums det står klart & tydligt på alla sådana detaljer.
luckan beställde vi hos en lokal snickare då den lucka vi ville ha inte fanns på ikea i annat än laminerad finnish. pm:a om din snickare inte redan har måtten för hålfräsningen.
mvh berg
ungefär hur mycket kostar det att köpa luckor till ikeakök av en snickare? Släta med urfräst handtag? Har kollat lite med firmor som "renoverar kök" genom att byta till fula folieluckor, och de priserna ligger ju i paritet med hela kök från ikea!
/Elin
/Elin
Jag har gett ungefär samma pris som ikea + moms, alltså 25% mer.
Priserna varierar ju antagligen beroende på vad du vill ha för variant av lucka. Mina är enkla lackade, helblanka vita. Jämför man mina med ikea så är det inget svårt val, en lackad rejäl mdf-lucka eller en folierad lucka med fula kanter gjort i ngt konstigt material.
Priserna varierar ju antagligen beroende på vad du vill ha för variant av lucka. Mina är enkla lackade, helblanka vita. Jämför man mina med ikea så är det inget svårt val, en lackad rejäl mdf-lucka eller en folierad lucka med fula kanter gjort i ngt konstigt material.
Om det inte framgick ovan i mitt kanske konsitga inlägg så valde jag alltså de rejäla lackade luckorna.. Ikea har folierade luckor.. Var nog tidigare lackade luckor på ikea oxå har jag för mig jag har läst på detta forum.
(Och nu pratar jag givetvis om IKEAS högblanka vita luckor, Abstrakt)
(Och nu pratar jag givetvis om IKEAS högblanka vita luckor, Abstrakt)
Jepp, det stämmer att abstrakt luckorna var lackade tidigare. Dock blir lack lätt repig när den är högblank. Därför har IKEA bytt till en vit folieyta istället. Betydligt mycket mer slitstarka, dock blev luckorna dyrare i och med detta.
Klicka här för att svara