Hej!

Finns det några generella regler med att bygga in avloppstam i vägg? Får man ha detta helt dolt hur som helst? Ska det isoleras mot ljud osv?

Mvh
 
Inga problem att bygga in. Finns det renslucka på stammen så sätt en hila-lucka där. Ljudisolering gör du som du själv känner för men inget man normalt sett gör. Beror på hur ljudkänslig man är.
 
Kör med Poloplast NG om du vill ha ljuddämpande rör. Annars kan baka in rören med tung isolering, typ mattor för motorrum i båtar.
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.