11 477 läst ·
32 svar
11k läst
32 svar
Bygga i Skeda Udde, Linköping
Jag har pratat med både Utsikt och Myresjö Mark. Enligt Utsikt kan vi husägare gå ihop och gräva själva mm och koppla in oss till Utsikts station.Anledningen till att jag tjatat på Myresjö Mark är för att det ska byggas så många hus i år och att 15 tomter är osålda vilket gör att det skulle ta väldigt lång tid att få ihop alla boende för att göra det tillsammans. Jag ville då att de skulle gå in och hjälpa till vilket de inte var ointresserade av iaf men hjälper ju om fler pratar med dem! 
Hej.
Vi är väldigt intresserade av att få dit fiber. Dock har utsikten mest svarat att det endast blir aktuellt om det är 60 villor i området som är intresserade, vet ej om det ändrats eller om man kan få dem att ändra sig?
Hur ska vi samordna attacken?
Vi har anmält intresse på utsiktens hemsida och svaret är att de hör av sig om det blir fler intresserade och sparar vår intresseanmälan. Anmäl er gärna där om ni är intresserade av fiber.
Förresten har SMV gett besked att vårt hus ska levereras 6 Juli så inflytt i sommar
Mvh
// Per & Lisa
Vi är väldigt intresserade av att få dit fiber. Dock har utsikten mest svarat att det endast blir aktuellt om det är 60 villor i området som är intresserade, vet ej om det ändrats eller om man kan få dem att ändra sig?
Hur ska vi samordna attacken?
Vi har anmält intresse på utsiktens hemsida och svaret är att de hör av sig om det blir fler intresserade och sparar vår intresseanmälan. Anmäl er gärna där om ni är intresserade av fiber.
Förresten har SMV gett besked att vårt hus ska levereras 6 Juli så inflytt i sommar
Mvh
// Per & Lisa
Redigerat:
Hej.
Ursäkta ett sent inlägg angående kostnader:
Tomt (grovplanerad) inkl. Avgifter (el, vatten, bygglov etc) = ca 671'
Vårt hus (villa nybro) i grundpris inkl grund: ca 1.7 mille (ej inredd övervåning).
Våra tillval ca: 160'
Dubbelgarage (6,60x8,40) med isolerad grund: ca 230 000
Summa ~2.85miljoner (fyfan va möe pengar... Egentligen... :O)
Inredning av övervåningen har säljaren uppskattat till ca 400' men vi är inte så säkra på det och räknar med minst 500' (då ska vi ändå försöka göra en del själva).
Ursäkta ett sent inlägg angående kostnader:
Tomt (grovplanerad) inkl. Avgifter (el, vatten, bygglov etc) = ca 671'
Vårt hus (villa nybro) i grundpris inkl grund: ca 1.7 mille (ej inredd övervåning).
Våra tillval ca: 160'
Dubbelgarage (6,60x8,40) med isolerad grund: ca 230 000
Summa ~2.85miljoner (fyfan va möe pengar... Egentligen... :O)
Inredning av övervåningen har säljaren uppskattat till ca 400' men vi är inte så säkra på det och räknar med minst 500' (då ska vi ändå försöka göra en del själva).
Hej igen
Ja, utsikt väntar jag mig ingen hjälp från tyvärr men det kanske inte behövs. Pratade idag med SMVs LKPG säljare, som i sin tur pratat med ansvarig för området, och han menade att det fanns stort intresse från Myresjömark att själva gräva fram fiber. Så mitt tips är fortfarande att kontakta SMV eller direkt till ansvarig för området. Hans namn är Håkan Svensson och kontaktuppgifter finns på denna länk:
http://www.myresjohus.se/Har-finns-vi/Lokala-kontor/Stockholm-norr/Medarbetare.aspx
Mvh
Ja, utsikt väntar jag mig ingen hjälp från tyvärr men det kanske inte behövs. Pratade idag med SMVs LKPG säljare, som i sin tur pratat med ansvarig för området, och han menade att det fanns stort intresse från Myresjömark att själva gräva fram fiber. Så mitt tips är fortfarande att kontakta SMV eller direkt till ansvarig för området. Hans namn är Håkan Svensson och kontaktuppgifter finns på denna länk:
http://www.myresjohus.se/Har-finns-vi/Lokala-kontor/Stockholm-norr/Medarbetare.aspx
Mvh
Redigerat:
Hej!
Vi har bott här i tre veckor nu och jag skaffade adsl till att börja med. Till min förvåning har anslutningen varit kanon och jag kommer upp i 19mb/s trots 1700m till närmaste station enligt bahnhof. Eftersom detta fungerar så bra känns nästan fiberanslutningen som lite onödig just nu men myresjömark har ju ändå sagt att de ska fixa med det. Har dock inte ringt dem igen då vi haft fullt upp med huset första tiden.
Mvh
Vi har bott här i tre veckor nu och jag skaffade adsl till att börja med. Till min förvåning har anslutningen varit kanon och jag kommer upp i 19mb/s trots 1700m till närmaste station enligt bahnhof. Eftersom detta fungerar så bra känns nästan fiberanslutningen som lite onödig just nu men myresjömark har ju ändå sagt att de ska fixa med det. Har dock inte ringt dem igen då vi haft fullt upp med huset första tiden.
Mvh
Hej hej..
Såg att det var ett tag sedan tråden användes...såg också att det fanns intresse för fiber i området.
jag och min sambo håller på och skall bygga i Skeda Udde och vi har anmält vårt intresse för fiber...så är det ett hus till på listan och vi hoppas på att det blir aktuellt
/S
Såg att det var ett tag sedan tråden användes...såg också att det fanns intresse för fiber i området.
jag och min sambo håller på och skall bygga i Skeda Udde och vi har anmält vårt intresse för fiber...så är det ett hus till på listan och vi hoppas på att det blir aktuellt
/S
Hej.
Det har bildats ett byalag nu för fiber i skeda udde:
De som är intresserade skall nu betala in medlemsavgiften.
Kontakta Niclas Wiberg 013-87197.
Sök på skedaudde.nu där finns info om bredbandsutbyggnaden.
(har inte rättighet ännu att posta länkar... ???)
Mvh
// Per
Det har bildats ett byalag nu för fiber i skeda udde:
De som är intresserade skall nu betala in medlemsavgiften.
Kontakta Niclas Wiberg 013-87197.
Sök på skedaudde.nu där finns info om bredbandsutbyggnaden.
(har inte rättighet ännu att posta länkar... ???)
Mvh
// Per