Hej,
På ritningarna för min lägenhet ser det ut som att det är dubbla väggar mellan fasad och schakt mellan badrum och vardagsrum.
Har fått en idé att jag skulle vilja bygga en platsbyggd och infälld hylla i utrymmet (gulmarkerad på bifogad bild). Gissningsvis blir den enbart blir ca 15 cm djup.
Är det något särskilt jag borde se upp med? Finns det anledning att tro att det finns något i utrymmet?
På ritningarna för min lägenhet ser det ut som att det är dubbla väggar mellan fasad och schakt mellan badrum och vardagsrum.
Har fått en idé att jag skulle vilja bygga en platsbyggd och infälld hylla i utrymmet (gulmarkerad på bifogad bild). Gissningsvis blir den enbart blir ca 15 cm djup.
Är det något särskilt jag borde se upp med? Finns det anledning att tro att det finns något i utrymmet?
Elledningar och vattenrör ligger ju nära till hands att de skulle kunna finnas där. Gör ett försiktigt hål från vardagsrumssidan så kan du kika in. men var beredd på att du kanske får lappa igen hålet igen.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 211 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 211 inlägg
Och ventilationsrör.T toolman77 skrev:
Schakt ingår inte i bostadsrätten utan tillhör föreningen. Även om schakt inte är fyllda idag så kan de behövas i framtiden när ett stambyte sker.
Har du tur är det bara dubbla väggar för att få en rak vägg i badrummet istället för ett "knöligt" hörn vid toaletten.
Om du ändå ska göra om badrummet eller vardagsrummet kan det vara värt att öppna och kolla.
Om du ändå ska göra om badrummet eller vardagsrummet kan det vara värt att öppna och kolla.
Klicka här för att svara