B BearGod skrev:
Hej, jag är i samma sits och väldigt intresserad av hur det gått för er.
Det slutade med att vi köpte ett äldre hus på orten. Då fick vi huset för ungefär samma belopp som tomtvärdet på vår ursprungliga tomt och dessutom färdiga sidobyggnader (garage, förråd, gästhus). Att renovera ytskikt är ju "peanuts" i jämförelse med byggpriserna... Det var svårt att släppa byggdrömmen, men nu sover jag äntligen gott om nätterna igen och är väldigt glad för mitt hus även om det inte alls är samma sak som ett nybyggt, arkitektritat hus. Trist att det har blivit så dyrt att bygga :(

• Gilla
yonna
  • Laddar…
S Sanctuaryhouse skrev:
Det slutade med att vi köpte ett äldre hus på orten. Då fick vi huset för ungefär samma belopp som tomtvärdet på vår ursprungliga tomt och dessutom färdiga sidobyggnader (garage, förråd, gästhus). Att renovera ytskikt är ju "peanuts" i jämförelse med byggpriserna... Det var svårt att släppa byggdrömmen, men nu sover jag äntligen gott om nätterna igen och är väldigt glad för mitt hus även om det inte alls är samma sak som ett nybyggt, arkitektritat hus. Trist att det har blivit så dyrt att bygga :(
Det är möjligt att det slutar på samma sätt för oss, men än har jag inte gett upp. Men ja, det är sjukt vad dyrt det är att bygga nytt.

Vi byggde med Myresjöhus i Norrköpings området och är riktigt nöjda med dem, huset färdigställdes förra året. Dock är deras kataloghus dyra i utgångspris. Men vi valde den billigare varianten i deras utbud dvs deras Smarthus och ändrade planlösning helt efter eget tycke samt förstorade upp huset lite. I slutändan kostade den oss ungefär lika mycket som deras andra "vanliga" kataloghus men med högre standard.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.