3 021 läst ·
17 svar
3k läst
17 svar
Bygga hus via hustillverkare i Skåne
Det slutade med att vi köpte ett äldre hus på orten. Då fick vi huset för ungefär samma belopp som tomtvärdet på vår ursprungliga tomt och dessutom färdiga sidobyggnader (garage, förråd, gästhus). Att renovera ytskikt är ju "peanuts" i jämförelse med byggpriserna... Det var svårt att släppa byggdrömmen, men nu sover jag äntligen gott om nätterna igen och är väldigt glad för mitt hus även om det inte alls är samma sak som ett nybyggt, arkitektritat hus. Trist att det har blivit så dyrt att byggaB BearGod skrev:
Det är möjligt att det slutar på samma sätt för oss, men än har jag inte gett upp. Men ja, det är sjukt vad dyrt det är att bygga nytt.S Sanctuaryhouse skrev:Det slutade med att vi köpte ett äldre hus på orten. Då fick vi huset för ungefär samma belopp som tomtvärdet på vår ursprungliga tomt och dessutom färdiga sidobyggnader (garage, förråd, gästhus). Att renovera ytskikt är ju "peanuts" i jämförelse med byggpriserna... Det var svårt att släppa byggdrömmen, men nu sover jag äntligen gott om nätterna igen och är väldigt glad för mitt hus även om det inte alls är samma sak som ett nybyggt, arkitektritat hus. Trist att det har blivit så dyrt att bygga![]()
Vi byggde med Myresjöhus i Norrköpings området och är riktigt nöjda med dem, huset färdigställdes förra året. Dock är deras kataloghus dyra i utgångspris. Men vi valde den billigare varianten i deras utbud dvs deras Smarthus och ändrade planlösning helt efter eget tycke samt förstorade upp huset lite. I slutändan kostade den oss ungefär lika mycket som deras andra "vanliga" kataloghus men med högre standard.
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur nära en skogsväg får man bygga hus på landet/i skogen?
Bygglov -
Flytta stora stenar, bygga fritidshus på plint?
Grund & Markarbeten -
Bygga fritidshus på ö
Hustillverkare -
Tomt via Myresjöhus men bygga via annan husförsäljare?
Hustillverkare -
Erfarenhet av avtalsgranskning via Byggahus Advokatfirma Kriström
Juridik