3 345 läst ·
6 svar
3k läst
6 svar
Bygga hus Myresjö??? A-hus?
Hej allihopa!
Jag och min sambo som tyvärr båda har tummen mitt i handen tänkte göra det med totalentreprenad. Vi har hittat ett hus från Myresjö som vi tycker jättemycket om men vi läser en hel del dåligt om dem här... Är de verkligen så illa? Finns det de med bra erfarenheter? Någon här som byggt med dem i Stockholm/Sollentuna?
Sjukt tacksam för svar!!!
Mvh
Jag och min sambo som tyvärr båda har tummen mitt i handen tänkte göra det med totalentreprenad. Vi har hittat ett hus från Myresjö som vi tycker jättemycket om men vi läser en hel del dåligt om dem här... Är de verkligen så illa? Finns det de med bra erfarenheter? Någon här som byggt med dem i Stockholm/Sollentuna?
Sjukt tacksam för svar!!!
Mvh
Jag har inga svar på om någon är bättre eller sämre. Dock vet jag en sak som jag lärt mig av 1, 5 år av byggande. Flera leverantörer sa det tar vi sen. Finns inget som heter sedan, alla priser ska finnas nu annars drar allt iväg.gingercat skrev:
Hej allihopa!
Jag och min sambo som tyvärr båda har tummen mitt i handen tänkte göra det med totalentreprenad. Vi har hittat ett hus från Myresjö som vi tycker jättemycket om men vi läser en hel del dåligt om dem här... Är de verkligen så illa? Finns det de med bra erfarenheter? Någon här som byggt med dem i Stockholm/Sollentuna?
Sjukt tacksam för svar!!!
Mvh
Och det blir alltid lite dyrare än vad man planerar. Fram tills huset är rest är då det kan skena, händer det något när grunden ska grävas ut för så kan pengar rulla...
Sedan kan man få olika tjocka klinkers mot klinker och behöver spackla pga man drar upp golvet på väggen... Kostar det med. .
Så räkna med att ha en buffer.
dessa kostnader missade jag
Avgift för koppla in el 3500kr
Inmätningsavgift
Extra grus vid markarbete 10kkr
Fiberinstallation 30kkr
Finplanering blev 10kkr dyrare än planerat
Vägg som behövde spackel 1000kr
Markisel 1000kr
Knoppar o toarullehållare 2500kr
Sotare för provtryckning 2500kr
Byggkreditiv 15000kr pga ej jämkat så eg enl plan
Byggel blev - 20kkr mot plan billigare pga varmt väder
Och missa inte kostnad för flytt och eventuellt dubbla boenden....
Redigerat:
Ja jag är inte så nöjd med Myresjöhus. Huset är inte tillräckligt isolerat mellan över och undervåning. Bristfällig stegdjudsisolering trots att jag betalat 20000 extra för bra stegdjudsisolering.gingercat skrev:
Hej allihopa!
Jag och min sambo som tyvärr båda har tummen mitt i handen tänkte göra det med totalentreprenad. Vi har hittat ett hus från Myresjö som vi tycker jättemycket om men vi läser en hel del dåligt om dem här... Är de verkligen så illa? Finns det de med bra erfarenheter? Någon här som byggt med dem i Stockholm/Sollentuna?
Sjukt tacksam för svar!!!
Mvh
Hej,
Vi byggde med Myresjöhus i Täby för snart 9år sedan. Vi hade ett antal ämnen vi har haft onödigt långa diskutioner om. Besiktningsman och kommun är helt less på dem och deras arroganta ton och icke vilja att lösa fel som bevisligen är gjorda.
Vi är sugna att bygga nytt igen, kommer dock inte bli med Myresjöhus.
Ledsen för att jag inte kan komma med något positivt.
Lycka till!
Vi byggde med Myresjöhus i Täby för snart 9år sedan. Vi hade ett antal ämnen vi har haft onödigt långa diskutioner om. Besiktningsman och kommun är helt less på dem och deras arroganta ton och icke vilja att lösa fel som bevisligen är gjorda.
Vi är sugna att bygga nytt igen, kommer dock inte bli med Myresjöhus.
Ledsen för att jag inte kan komma med något positivt.
Lycka till!
Mvh[/QUOTE]
Hej! Jag har två tomter i Sollentuna som jag tänker bygga på. Jag lutar åt Myresjöhus då de byggt flera fina hus häromkring och jag hört bra om dem bl a från en granne som anlitat dem. Vi ska bygga en rätt stor 2 plansvilla till oss, typ Ängsö eller kanske Sala (och ett hus att sälja vidare i liknande stil ). Vilken husmodell är det ni har fastnat för?gingercat skrev:
Hej allihopa!
Jag och min sambo som tyvärr båda har tummen mitt i handen tänkte göra det med totalentreprenad. Vi har hittat ett hus från Myresjö som vi tycker jättemycket om men vi läser en hel del dåligt om dem här... Är de verkligen så illa? Finns det de med bra erfarenheter? Någon här som byggt med dem i Stockholm/Sollentuna?
Sjukt tacksam för svar!!!
Mvh
Klicka här för att svara