Hej har planer på att ha ett litet gym i källaren (gamla vedförrådet).
Ser lite trist och skitigt ut just nu så skulle vilja rengöra det ordentligt och måla.
Tips om hur man smidigast rengör och vad för färg man ska använda då det är källare mottages gärna!
Tack på förhand!
Ser lite trist och skitigt ut just nu så skulle vilja rengöra det ordentligt och måla.
Tips om hur man smidigast rengör och vad för färg man ska använda då det är källare mottages gärna!
Tack på förhand!
Hade vattenläcka i köket ovanför för 2 år sen. Stuprännans brunn var oxå stockad flera år men nu ny brunn plus rör därav är det lite värre i hörnet
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Ok, är fuktproblemet åtgärdat så kan du ju putsa om, och sen måla med silikatfärgF Freddo99 skrev:
Golvet kanske du lägger gymplattor på?
Vill du bli av med tegelväggen kan du plåtregla och sen sätta gips
Du kan putsa eller måla direkt beroende på hur du vill ha det.
Ska du köra skivstångsträning så är fallskyddsmattor bra av flera skäl:
*Ventilerar
*Dämpar ljud, både från stången och generellt
*Skyddar stången
En träplatta i mitten att stå på och ha även gärna den med någon ventilation under. I vårt fall ett lager bergogolv, en osb och sist slitskyddsplywood.
Vår plattform har 1 m bred platta i mitten. och ör 2,75 m bred men då är den asymetrisk av platsskäl. Har man plats är tre meter mer rimligt om man inte tänker ha/behöver två passare. Djup beror på övningar, ställning och också hur passningen ser ut
Måtten är samma vi använt på atletklubbar och ungefär vad andra klubbar använt. En platta på 90 cm i mitten funkar också men vår ställning står stadigare på 1 m, ska man köra breda böj/sumomark vill man ha bredden.
Ska du köra skivstångsträning så är fallskyddsmattor bra av flera skäl:
*Ventilerar
*Dämpar ljud, både från stången och generellt
*Skyddar stången
En träplatta i mitten att stå på och ha även gärna den med någon ventilation under. I vårt fall ett lager bergogolv, en osb och sist slitskyddsplywood.
Vår plattform har 1 m bred platta i mitten. och ör 2,75 m bred men då är den asymetrisk av platsskäl. Har man plats är tre meter mer rimligt om man inte tänker ha/behöver två passare. Djup beror på övningar, ställning och också hur passningen ser ut
Måtten är samma vi använt på atletklubbar och ungefär vad andra klubbar använt. En platta på 90 cm i mitten funkar också men vår ställning står stadigare på 1 m, ska man köra breda böj/sumomark vill man ha bredden.
Du får nästan lägga upp lite bättre bilder på hur putsen ser ut. Har den varit fuktskadad så blir den porös och faller ner. Inget vidare bra material att måla på. Skulle isåfall rekommendera omputsningF Freddo99 skrev:
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
De första jag skulle gjort är att åka till jula å köpa 2-3 st led armaturer för typ 199 st , sen borsta pust väggarna ordentligt , kolla vid fuktskadan om putsen blivit dålig , ta en hammare å knacka lätt å se om de är boom , sen målat 2 gånger med silikat färg , behålla tegel , måla golvet med en källar färg, typ grå ,
Skaffa mattor för de områden där man har stången för mark lyft ,, lägga in lite goa ludd mattor om du/ni ändå ska byta , gjorde så i garaget där jag gjorde gym ,
Skaffa mattor för de områden där man har stången för mark lyft ,, lägga in lite goa ludd mattor om du/ni ändå ska byta , gjorde så i garaget där jag gjorde gym ,
Gamla pannrummet plastade jag in all el och tvättade med högtryckstvätt med medel. Sedan lite spackling, flytspackel på golv.
Vanlig väggfärg på putsade väggar och spackel, sedan klinkers på golv.
Utvändiga fuktproblem åtgärdade -88.
Lägger in några bilder senare ev. imorgon.
Vanlig väggfärg på putsade väggar och spackel, sedan klinkers på golv.
Utvändiga fuktproblem åtgärdade -88.
Lägger in några bilder senare ev. imorgon.
Renoverare
· Värmland
· 1 175 inlägg
Jag byggde om ett rum i källaren till gym häromåret, använde färgen på länken nedan efter att ha läst andra trådar här på forumet:
https://www.paintpro.se/farg-ytbehandling/golvfarg-nm-50-super-epoxifarg
Det har fungerat och blev väldigt fräscht jämfört med betongen som liknande ditt rum innan. Det finns någon typ utav grundfärg också som jag själv inte använde men som sannolikt gjort resultatet ännu bättre.
https://www.paintpro.se/farg-ytbehandling/golvfarg-nm-50-super-epoxifarg
Det har fungerat och blev väldigt fräscht jämfört med betongen som liknande ditt rum innan. Det finns någon typ utav grundfärg också som jag själv inte använde men som sannolikt gjort resultatet ännu bättre.
Gamla pannrummet och spackling påbörjad
Klart med klinkers på golv och målat med vanlig väggfärg.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klart med klinkers på golv och målat med vanlig väggfärg.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Klicka här för att svara