Nu har det blivit dags för fönstersmyg till garaget.

Så här ser det ut nu, avståndet/djupet mellan gips och fönsterkarm varierar mellan 75 och 82 mm.
En olämpligt isolerad fönsterkarm under reparation, med synliga skumisolering och oavslutade gipsskivor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har sedan tidigare köpt denna MDF-list för fönstersmyg som är 75 mm bred.
MDF-trä med etikett, måttangivelse och streckkod, tejpfragment, på ett byggmaterialunderlag.
Skapa konto

Finns det något smart och ok sätt att dölja den 7 mm glipa som kommer bli på ena sidan..? Eller borde jag skaffa nytt material för smygen och försöka klyva det i olika bredd?

Detta foder kommer jag använda (Moelven Regina) om det spelar någon roll. Kanske kan det flexa lite?
Vit list avsedd för inredningsbruk, möjligen en taklist eller golvlister med dekorativ kant.
Skapa konto

Om det vore jag.

Sätt smygen så det liva med gipsen.
Mot fönsterkarm och smyg sätter du en 3 kantslist eller en smyglist

• Gilla
Sommarstuga1965
  • Laddar…
P Pappa1986 skrev:
Om det vore jag.

Sätt smygen så det liva med gipsen.
Mot fönsterkarm och smyg sätter du en 3 kantslist eller en smyglist
Det låter ju som en kanonlösning! Limma smyglisten då?

Innebär dock att jag inte kan limma smygen tajt mot fönsterkarmen runt hela fönstret, kanske kan det bli tillräckligt stadigt ändå, bör jag spruta in någon form av fogmassa/lim i hålrummet bakom smyglisten mellan smyg och fönster?

• Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Då det är garage är kanske finishen mindre viktig, men köp bredare smygar och klyv! De på 75 sparas till framtida projekt! Du har ju bra stöd åt sidorna att fästa smygen, måste inte fästas i fönstret!

• Gilla
sultanen1
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.