Hej!
Ska bygga en liknande säng som på bilden till min dotter. Men har en fundering hur man ska göra räcket tillräckligt stabilt för att klara en 4åring. Räcket på bilden ser väldigt nätt ut men frågan om det går att få det stabilt. Hur skulle ni konstruera det för att få det så stabilt som möjligt?
Ska bygga en liknande säng som på bilden till min dotter. Men har en fundering hur man ska göra räcket tillräckligt stabilt för att klara en 4åring. Räcket på bilden ser väldigt nätt ut men frågan om det går att få det stabilt. Hur skulle ni konstruera det för att få det så stabilt som möjligt?
En 4 åring ? då blir det att få ett staket som är nog 1 meter högt, dom klättrar över lätt. tycker du ska glömma det med staket och sänka sängen, så den är ca 20 cm över golvet. Med ett staket som syns på bilden så blir fallhöjden nära 1 meter och inte bra. det som visas är för max en halv åring- sen är det upphöjt med diverse under madrassen för att komma åt barnet lätt.J JF. skrev:
Kanke missuppfattar din tanke ( och bild ) och det är lägre på den säng du har, men ungar kan kättra.
Visst kan det hända olyckor, men hon är inte typen som klättrar. Men jag förstår din synpunkt.J jonaserik skrev:En 4 åring ? då blir det att få ett staket som är nog 1 meter högt, dom klättrar över lätt. tycker du ska glömma det med staket och sänka sängen, så den är ca 20 cm över golvet. Med ett staket som syns på bilden så blir fallhöjden nära 1 meter och inte bra. det som visas är för max en halv åring- sen är det upphöjt med diverse under madrassen för att komma åt barnet lätt.
Kanke missuppfattar din tanke ( och bild ) och det är lägre på den säng du har, men ungar kan kättra.