Hej.
Vi ska ha en större tillställning senare och funderar på att bygga ett bord över spabadet vi har.
Det är inte meningen att sitta där utan för att duka upp en buffé.
Själva badet är 200x200 cm och jag tänkte att bordet ska vara kanske 230 cm.
Lite osäker på hur stora dimensioner som behövs?
Räcker det med 4 ben i hörnen och en ram över? Plywood som bordsskiva med nån regel under?
Tar gärna emot lite feedback.
Gärna nåt enkelt och budgetvänligt. Ligger maten still och inte ramlar ner så är jag nöjd 😃
Vi ska ha en större tillställning senare och funderar på att bygga ett bord över spabadet vi har.
Det är inte meningen att sitta där utan för att duka upp en buffé.
Själva badet är 200x200 cm och jag tänkte att bordet ska vara kanske 230 cm.
Lite osäker på hur stora dimensioner som behövs?
Räcker det med 4 ben i hörnen och en ram över? Plywood som bordsskiva med nån regel under?
Tar gärna emot lite feedback.
Gärna nåt enkelt och budgetvänligt. Ligger maten still och inte ramlar ner så är jag nöjd 😃
Maten lär inte ramla ner, men så stort riskerar såklart att svikta. Jag kan inget om spabad - kan man använda det som stöd för bordet på något sätt? En stadig punkt i mitten av bordet gör det hela klart enklare.
Ska du ändå inte duka på hela ytan så lägg skiva i mitten av frigoliten och ställ blommor där. Sen kan du antingen bygga runt kanterna eller längs med en kant beroende på hur planen ser ut.
Personligen så behöver jag arbetsbockar så jag skulle basera det hela på sådana i bordshöjd. AI modellen ser ut som den viker sig så fort någon lutar sig på den.
Personligen så behöver jag arbetsbockar så jag skulle basera det hela på sådana i bordshöjd. AI modellen ser ut som den viker sig så fort någon lutar sig på den.
Beroende på hur mycket mat du ska ställa på bordet skulle det mycket väl kunna räcka med en masonitskiva för att sprida ut punktlasterna på spalocket.
Köplador, typ Jula/Biltema, brukar ha hopfällbara bord för typ 300-400kr som kan fungera. Inte lika kul som att bygga själv men räknar du tiden för att åka och köpa material och bygga lösningen utöver materialkostnader så är det nog svårt att få till ett lika bra bord för pengarna.
Köplador, typ Jula/Biltema, brukar ha hopfällbara bord för typ 300-400kr som kan fungera. Inte lika kul som att bygga själv men räknar du tiden för att åka och köpa material och bygga lösningen utöver materialkostnader så är det nog svårt att få till ett lika bra bord för pengarna.
Jag tycker den ser ut som om den inte ens går att bygga.Z z_bumbi skrev:
Klicka här för att svara
Liknande trådar
-
Hur ska man bygga ett liknande bord?
Möbelsnickeri -
bygga enkelt klaffbord/slagbord
Möbelsnickeri -
Bygga enkelt vakuumbord för att hålla fast affischer vid fotografering?
Verktyg & Maskiner -
Bygga eget enkelt fräsbord - tips mottages glatt
Verktyg & Maskiner -
Bygga ett enkelt skrivbord, behöver tips!
Möbelsnickeri